کد خبر: ۱۱۲۴۷۰
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۹/۲۹

پیشنهاد مطهری برای افزایش پلکانی قیمت بنزین و تا ۵۰۰۰ تومانی

پیشنهاد مطهری برای افزایش پلکانی قیمت بنزین و تا ۵۰۰۰ تومانی

نایب رئیس مجلس پیشنهاد داد قیمت ۱۰۰ لیتر مصرف ماهانه همان ۱۰۰۰ تومان باشد اما از ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر، بهای هر لیتر ۲۰۰۰ تومان و از آن بیشتر به ۵۰۰۰ تومان برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی مطهری در خصوص آخرین تصمیمات و پیشنهادات بنزینی دولت و مجلس به رادیو تهران گفت: برای سال جاری هیچ برنامه ای در خصوص افزایش قیمت بنزین وجود ندارد اما به دلیل قاچاق هولناک ، ادامه وضع فعلی هم به نفع کشور نیست.

وی افزود: تا قبل از سال 84 هر سال و 15 فروردین درصد مشخصی به قیمت بنزین اضافه می شد و مردم هم عادت کرده بودند و هیچ مشکلی نبود ولی متأسفانه در آستانه انتخابات 84، مجلس قانون تثبیت قیمت ها را تصویب کرد و موجب شد قیمت بنزین ثابت بماند اما بعد از آن به صورت یکباره به قیمت بنزین اضافه کردند و در ازای آن اعطای یارانه نقدی مصوب شد که هر دو کار اشتباه بود.

مطهری ادامه داد: در حال حاضر هم یارانه هم مصیبتی برای کل کشور و همه دولت‌ها شده و اصل آن هم با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست. باید ما فکر اساسی برای مسئله بنزین کرد. پیشنهاد این است که قیمت ماهانه 100 لیتر مصرف همان 1000 تومان باشد اما مصرف بالاتر از آن افزایش یابد و مثلا از 100 تا 150 لیتر، هر لیتر 2000 تومان و از آن بیشتر حتی به قیمت 5000 تومان عرضه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ