کد خبر: ۱۱۲۵۰۲
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱

روش جدید سوداگران ارزی برای فرار از ردیابی

روش جدید سوداگران ارزی برای فرار از ردیابی

پس از اقدام بانک مرکزی در ساماندهی تراکنش‌های بانکی، سودجویان بازار ارز به دنبال اجاره حساب‌های بانکی هستند تا گردش مالی خود را غیرقابل ردیابی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، دلالان این روزها کمتر فرصت می‌یابند تا در بازار ارز خودنمایی کنند. بانک مرکزی تقریبا بیشتر راه‌هایی که آنها می‌توانستند از خلاء حضور سیاست‌گذار در بازار و اجرای روش‌های سخت‌گیرانه در مواجهه با سوداگری در بازار ارز استفاده کنند را بسته و به خصوص در اقدام اخیر ساماندهی تراکنش‌های بانکی، عرصه بیش از هر زمان دیگری تنگ تر شده است.

این امر سبب شده تا سوداگران بازار ارز، به روش جدید و اجاره حساب بانکی دیگران متکی شوند و با سوءاستفاده از آن، تراکنش‌ها را به روال سابق پیش ببرند. این عکس‌العمل نشان می‌دهد اهداف بانک مرکزی در محدود کردن فعالیت‌های دلالی در بازار ارز، تا حدود زیادی محقق شده است.

باز کردن حساب در سه بانک و تحویل آن به دلالان باعث می‌شود دارندگان حساب‌ها به صورت هفتگی ۵۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشند.

نکته مهم آن است که بخشنامه اخیر بانک مرکزی، گام اول در مبارزه با سوداگران بوده و نیاز به تکمیل دارد. پس در صورتی که سیاست‌های فعلی بانک مرکزی در حوزه ساماندهی تراکنش‌های بانکی ادامه یافته و تکمیل شود، اشکالات فعلی طرح نیز رفع خواهد شد. به عنوان مثال اگر تراکنش‌ حساب‌های افراد مبتنی بر تاریخچه تراکنش آن‌ها قرار گیرد، انگیزه سوداگران برای اجاره حساب‌های افراد عادی از بین خواهد رفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ