کد خبر: ۱۱۲۵۱۸
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱

مجوز فروش۱۰۰ درصد ریالی نفت در بورس به وزارت نفت /میزان عرضه
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

مجوز فروش۱۰۰ درصد ریالی نفت در بورس به وزارت نفت /میزان عرضه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جزئیات مصوبه جدید شورای عالی هماهنگی اقتصادی درباره عرضه نفت خام در بورس گفت: وزارت نفت اختیار دارد ۱۰۰ درصد ریالی تسویه وجوه را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پورابراهیمی درباره مصوبه جدید شورای عالی هماهنگی اقتصادی درباره عرضه نفت خام در بورس به فارس گفت: خوشبختانه این مساله مورد توافق سران قوا قرار گرفت.بر اساس این مصوبه قرار است عرضه نفت در بورس انرژی استمرار پیدا کند. همچنین شرایط قبلی که بخشی از آن ارزی و بخش از آن ریالی بود تسهیل می‏ شود.

پورابراهیمی ادامه داد: براین اساس تقریبا حتی تا 100 درصد ریالی هم می تواند انجام شود. البته این اختیاری است که به وزارت نفت داده شده تا بتواند حتی تا سقف 100 درصد هم به صورت ریالی تسویه کند. لذا این مساله حتما بر ساختار بورس نفت و ظرفیت بورس انرژی اثر مثبت خواهد داشت.

این نماینده مجلس درباره میزان نفتی که براساس این مصوبه در بورس انرژی عرضه خواهد شد، گفت: فکر می‏ کنم فعلاً در فاز اول تا 3 میلیون بشکه توافق شده و در روزهای بعدی به این حجم اضافه می ‏شود.بعد از اتمام حجم مذکور، مجددا باید شورای عالی هماهنگی اقتصادی مصوبه جدیدی در این زمینه داشته باشد البته به دلیل اینکه لازم بود شورا نتیجه را دریافت و بعد ارزیابی کند، طبیعتاً اگر نتیجه مثبت باشد مثل همان شرایط ارزی در ریالی هم می ‏تواند این استمرار داشته باشد.

پورابراهیمی درباره شایعه نبود خریدار برای نفت عرضه شده در بورس گفت: در جلساتی که با مدیران بازار سرمایه به‌‏ویژه بورس انرژی داشتیم، آنها اعلام کردند اخیراً نمایندگان از طرف سفارت‏خانه‌‏ها، حتی سفرای کشورهای مهم اقتصادی، اعلام آمادگی کردند و مشغول انجام کارها هستند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ