کد خبر: ۱۱۲۵۶۳
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲

پیش بینی بدهی 100 هزار میلیارد تومانی خودروسازان در 4 سال بعد !
نماینده مجلس مدعی شد:

پیش بینی بدهی 100 هزار میلیارد تومانی خودروسازان در 4 سال بعد !

نماینده مجلس با اعلام وجود مافیای پیچیده‌ در خودروسازان و دلسوزی برخی مدیران دولتی در قیمت گذاری جدید، پیش بینی کرد طی چهار سال آینده بدهی خودروسازان با رشد 100 درصدی به 100 هزارمیلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا منصوری درباره انحصارگرایی خودروسازان به فارس گفت:‌ این موضوع ظلم بزرگی به مردم است و متأسفانه خودروسازان در حالی اقدام به پیش‌فروش قطعی و تحویل فوری محصولات می کنند که برخی مشتریان 6 ماه در انتظار تحویل هستند و این تخلف  رسیدگی نشده است.

وی افزود: جریان مافیای پیچیده‌ای در خودروسازان وجود دارد که در حال مدیریت دولت و بازار است. از سوی دیگر وضع تعرفه سنگین بر واردات خودرو موجب ایجاد انحصار و کاهش کیفیت شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ وضعیت فعلی خودروسازان و یک‌جانبه‌گرایی و نگاه از بالا به پایین منجر به ناراحتی مردم شده است. در ۵۰ سال گذشته اقداماتی در صنعت خودرو انجام شده که خودروسازی می‌توانست کمک حال اقتصاد به‌ویژه در دوران تحریم باشد اما به جایی رسیده‌ایم که با ایجاد انحصار، نه تنها موجب از میان رفتن این صنعت بلکه باعث بروز مشکلاتی برای صنایع مختلف از جمله قطعه‌سازان نیز شده‌ایم.

منصوری گفت: مدیران شرکت‌ها با حضور در کمیسیون صنایع و معادن به صراحت گفته بودند به هیچ‌وجه قصد فروش خودرو با ۵ درصد کمتر از قیمت بازار را ندارند اما بازار دو دستی تحویل خودروسازان شده و مدیران پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی خودروها را مطرح کردند ولی دلسوزی برخی مدیران دولتی از خودروسازان بیشتر است.

وی با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان افزود: گزارش این موضوع تقدیم قوه قضاییه خواهد شد چرا که ظلم زیادی از سوی خودروسازان به مردم شده است و سازمان تعزیرات حکومتی هم در این خصوص به وظایف عمل نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه خودروسازان به دلیل عملکرد نامناسب،۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند که فاجعه است ، ادامه داد:  4 سال بعد میزان این بدهی به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیز خواهد رسید. باید هر چه زودتر جلوی این فاجعه را بگیریم و اگر دستگاه قضا با تشکیل کمیته تخصصی به چگونگی این بدهی ورود کند همه چیز مشخص خواهد شد.

منصوری گفت: مافیای خودرو دوست ندارد عرضه در بازار زیاد شود ضمن اینکه قطعاً دفاع از منافع مردم مانع از سودجویی آنها خواهد شد. همچنین اصلاح ساختاری و توزیع متناسب با درآمد برای اقشار مختلف باید فراهم شود تا تهیه خودرو برای یک جوان به آرزو و آمال تبدیل نشود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ