کد خبر: ۱۱۲۵۷۱
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲

تکرار حقوق های نجومی ۴۰ میلیونی / نه نظارتی و نه سامانه ایی
عضو کمیسیون قضایی مجلس اعلام کرد:

تکرار حقوق های نجومی ۴۰ میلیونی / نه نظارتی و نه سامانه ایی

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اعلام اطلاع از حقوق ۳۰ تا ۴۰ میلیونی برخی مدیران از نبود نظارت و سامانه انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی پورمختار با اشاره به ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص سامانه ثبت حقوق‌ها به خانه ملت گفت: طبق قانون برنامه دولت باید سامانه برخطی را برای ثبت حقوق ایجاد کند تا همه پرداخت‌ها به کارکنان دولتی و مقامات قابل نظارت باشد.

وی افزود: طبق قانون برنامه ششم ، نظارت بر حقوق‌ها باید توسط سازمان بارزسی و دیوان محاسبات انجام شود اما تاکنون نه سامانه طراحی شده و نه دستگاه‌ها نظارت دارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: هر دستگاه دولتی به هر نحوی که می‌خواهد حقوق و مزایا را واریز می‌کند اما قرار بر این بود با ثبت حقوق‌ها و نظارت، حقوق‌های نجومی تکرار نشود. از طرف دیگر پرداخت‌ها منطبق بر قانون باشد اما تاکنون اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.

پورمختار با اشاره به تفسیر دولت از قانون برنامه ششم مبنی بر اینکه حقوق مدیران کل به بالا باید ثبت شود، گفت: مراد قانون ثبت حقوق کل کارکنان دولت استو بر فرض که قانون فقط ثبت حقوق مدیران را دنبال می‌کند مدیران کل چند هزار نفر هستند اما همچنان در این بخش نیز اقدامی برای ثبت حقوق نشده و از پرداخت حقوق‌های 30 تا 40 میلیون به غیر از پاداش و اضافه‌کاری خبر داریم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ