کد خبر: ۱۱۲۵۹۶
۰:۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳

پیش بینی ادامه سیر نزولی و نقش 30 میلیارد دلار خانگی در اقتصاد
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

پیش بینی ادامه سیر نزولی و نقش 30 میلیارد دلار خانگی در اقتصاد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با پیش بینی سیر نزولی دلار گفت: 30 میلیارد دلار خانگی حجم کمی نداشته و با ورود به بازار، تحول اقتصادی ایجاد کرده و به روند نزولی کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، معصومه آقاپور علیشاهی با اشاره به روند کاهشی نرخ دلار به خانه ملت گفت: با نظارت دقیق بانک مرکزی در بازار ارز و ساماندهی در بخش فرامرزی تا حدودی ثبات در بازار ارز ایجاد شد.

وی با بیان اینکه نوسانات شدید نرخ دلار سبب شد دلال‌ها شرایطی را پدید آورند تا مردم وارد بازار ارز شوند، افزود: در این شرایط مردم پس از مدتی متوجه شدند نباید وارد این بازار شده و سوداگری کنند. کنترل صادرات غیرنفتی نیز سبب شد بازار ارز به یک نقطه ثبات دست یابد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه این نقطه ثبات ارز باید کنترل و حفظ شود، ادامه داد: قیمت کالاها کاهش نمی‌یابد چرا که مردم هنوز اطمینان کامل به ثبات قیمت دلار ندارند، لذا دولت باید این اطمینان را برای مردم حاصل کند که این ثبات ادامه می‌یابد و تقاضای داخلی نیز باید کنترل و هدایت و به تقاضاهای واقعی پاسخ داده شود.

علیشاهی در رابطه با اینکه باید به صادرات غیرنفتی به ویژه صنایع غذایی، آزادی عمل بیشتری داده شود، گفت: کنترل بیش از اندازه سبب می‌شود در شرایط تحریمی تولیدکننده‌ها نتوانند صادرات خود را به خوبی انجام دهند، لذا مشتریان خود را که طی 5 تا 10 سال تلاش کرده‌اند به دست آورند، از دست می‌دهند. سخت‌گیری‌های بیش از اندازه نباید سبب بسته شدن بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط شود.

وی افزود: دلارهای خانگی حجم کمی نداشته و حتی بین 20 تا 30 میلیارد دلار تخمین زده می‌شوند که ورود این دلارها به بازار می‌تواند تحول اقتصادی ایجاد کند. البته در شرایط کنونی موضوع مهم ثبات بازار و ادامه روند کاهشی است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ