کد خبر: ۱۱۲۷۸۹
۰:۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۸

پیش بینی این هفته بازار سهام و شرایط ۱۲ صنعت
توسط یک کارگزاری بررسی شد:

پیش بینی این هفته بازار سهام و شرایط ۱۲ صنعت

وضعیت کلی این هفته بازارسهام با تکیه بر عوامل موثری چون قیمت های نفتی و طلا و ارز به همراه شرایط ۱۲ صنعت توسط یک کارگزاری بررسی و پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بازارسهام اولین روز هفته جاری را با شاخص 158 هزار و 443 واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره وضعیت احتمالی روزهای آینده اعلام کرد بازار سهام هفته گذشته را تا حدودی متفاوت سپری کرد که عمدتا به دلیل رشد نسبی قیمت ها در بازار ارز و البته حمایت از نمادهای بزرگ بازار بود.

گزارش های عملکرد ماهانه تاکنون از اثر محدود تحریم ها در برخی شرکت های متاثر حکایت داشته و این درحالی است که تاکنون وضعیت چندان هم مخرب نبود. هرچند موانعی همچون تحریم در صورت پایداری عموما اثر تدریحی بر شرکت ها خواهد داشت. در بازارهای جهانی نیز ریزش سنگین و بی سابقه قبل از تعطیلات سال نو پس از بازگشایی بازارها تا حدود زیادی جبران شد و بازارهای سهام و البته نفت رشد مناسبی را تجربه کردند . در فلزات همچنان طلا برنده عدم اطمینان در بازارهای جهانی بوده است.

در پایان هفته با آرامش مجدد در بازار ارز شاهد عقب نشینی قیمت ها بودیم و به نظر می رسد در این بازار نمی توان حداقل در کوتاه مدت انتظار جهش قیمت ها را داشت و بازار باید انتظارات را با رشد تدریجی تطابق بدهد.

اما در بازار سهام، گروه فلزات اساسی همچنان گزارش های مثبتی را به سهامداران می دهند و در صدر گزارش های هفته گذشته نماد "کاوه" بود که البته مورد توجه بازار نیز قرار گرفت. احتمالا این گروه با توجه به گزارش های مناسب عملکردی همچنان نوسانات مثبتی را تجربه کنند.

عدم تحرک فلزات اساسی در بازارهای جهانی علیرغم کاهش نسبی شاخص دلار که عمدتا به دلیل وجود عدم اطمینان در طرف تقاضا در سال جدید است فعلا این محرک را منفعل کرده است. هرچند به نظر می رسد با بهبود وضعیت روابط تجاری در کنار افت آرام شاخص دلار می توان به تحرک نمادهای متاثر امیدوار بود.

در گروه فرآورد های نفتی ریزش سنگین نفت، مزیت نسبی مصونیت برخی نمادها از تحریم را تحت الشعاع قرار داده و در پایان هفته گذشته و با امید به بهبود شرایط در بازار نفت در کنار رشد نسبی قیمت دلار و امید به رونق در بازار محصولات، شاهد افزایش تقاضا در نمادهای پالایشگاهی بودیم که البته با رشد سنگین نفت در روز چهارشنبه می توان به بهبود وضعیت گروه امیدوار بود که با نیم نگاهی به وضعیت نموداری نمادهای پالایشگاهی نیز این موضوع تا حدودی محسوس است .

"ونفت" که این روزها اخبار زیادی را به بازار می دهد همچنان می تواند در این گروه مورد توجه باشد. گزارش های پیش رو خصوصا در نمادهای پالایشگاهی که به غافلگیری بازار در گزارش ها البته در هر دو روند مثبت و منفی معروفند، می تواند به جذابیت معاملات در این گروه بیفزاید.

در گروه محصولات شیمیایی گزارش آذر ماه "شخارک" تا حدودی بازار را نگران وضعیت صادرات کرد. البته پس از ارائه گزارش "پارس " و "زاگرس"تا حدودی جو گروه بهبود پیدا کرد و با رشد نسبی قیمت ارز این گروه به سرعت مورد توجه قرار گرفت. به نظر می رسد نوسانات مثبت در این گروه به خصوص در نمادهای همراه با افت شدید همچنان ادامه داشته باشد. هرچند نوسان قیمت ارز تاثیر زیادی بر روند قیمتی این گروه خواهد داشت.

در معدنی ها نیز گزارش های فروش مناسبی را از "کگل و کچاد" شاهد بودیم و این گروه نیز با احتمال ارائه گزارش های عملکردی مناسب می تواند به مرور مورد توجه قرار گیرد.

در گروه خودرو حواشی پیرامون افزایش نرخ ها همچنان ادامه دارد. تحرکات مثبت در آخرین روز کاری هفته اخیر می تواند همچنان ادامه داشته باشد هر چند گزارش های ماهانه چندان وضعیت مناسبی را پیش روی این صنعت ترسیم نمی کند و با نزدیک شدن به فصل گزارش دهی، ریسک این صنعت عمدتا افزایش می یابد.

در بانکی ها اما وضعیت جالبی را در هفته گذشته داشتیم. گزارش ها از بهبود وضعیت تراز اکثر نمادهای بزرگ حکایت دارد و البته نقدینگی ناامید از وضعیت بازارهای جهانی توجه خاصی به این گروه دارد که همچنان و به خصوص در نمادهای"وبملت، وبصادر، وتجارت، ونوین و وخاور" می تواند ادامه داشته باشد. در این گروه "وپاسار" نیز در حال ارائه گزارش است و پس از وقفه ای بسیار طولانی به بازگشایی نزدیک می شود.

در دیگر گروه ها مانند انبوه سازها، سیمان، دارویی، غذایی، قند و شکر و کانی غیر فلزی نیز همچنان احتمال نوسانات مثبت خصوصا در تک نمادها قابل توجه خواهد بود.

به صورت کلی با نزدیک شدن به موعد ارائه گزارش ها بازار وزن قابل توجهی به عملکرد شرکت ها در فصل پاییز خواهد داد و این موضوع به خصوص به دلیل انعکاس تحولات بازار ارز در وضعیت شرکت ها از اهمیت ویژه ای برخورد ار خواهد بود. با عکس العمل مناسب شاخص کل به محدوده حمایتی احتمال ادامه این حرکت البته با شیبی ملایم و منطقی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ