کد خبر: ۱۱۲۸۲۸
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۸

واکنش ظریف به حضور ناو آمریکا در خلیج فارس و احتمال بعید شرایط تهدید ایران

واکنش ظریف به حضور ناو آمریکا در خلیج فارس و احتمال بعید شرایط تهدید ایران

وزیر امور خارجه ایران با اعلام حضور غیرقانونی و تنش آفرین ناو آمریکا در خلیج فارس گفت: بعید می دانم آمریکایی ها شرایط تهدید ایران را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد ظریف به فونیکس چین گفت : حضور ناو آمریکا در خلیج فارس بیش از آن که اثر مثبت داشته باشد در واقع ایجاد تنش و تشنج می کند و هر وقت آمریکایی ها حضور خود را در خلیج فارس افزایش داده اند همه کشورهای این منطقه با خطراتی مواجه شده اند.

وی افزود: ایران کشور قدرتمندی است و می تواند از منافع خود دفاع کند و این منطقه است که از حضور آمریکا ضرر می کند. بعید می دانم آمریکایی ها شرایط تهدید ایران را داشته باشند. هنوز نمی دانیم آمریکایی ها چه برنامه ای دارند آن چه مهم جلوه می کند این است که سیاست آمریکا در منطقه یک سیاست خطرناک است که باید این سیاست عوض شود. 

این مقام مسئول ادامه داد: دولت های ایران و چین در کنار دولت های دیگر باید به آمریکا نشان دهند دنیای امروز دنیای آمریکا یا غرب نیست . واقعیت این است که دیگر نه غرب مرکز عالم است و نه همه تصمیمات عالم در غرب گرفته می شود.

ظریف با اشاره به اینکه چین بزرگترین بازیگر اقتصادی جهان است اعلام کرد : تبدیل چین به دومین تامین کننده بودجه سازمان ملل نشان دهنده نقش محوری منطقه و اهمیت چین در آینده دنیا است. نقش چین خیلی مثبت و سازنده است به خصوص برای ایران آن هم با توجه به نزدیکی سیاست های اصولی ایران و چین. 

وی افزود : دولت و مردم چین می دانند ایران یک شریک قابل اعتماد است ، ایرانی ها هیچ وقت تامین انرژی برای چین را با ملاحظات سیاسی آمیخته نمی کنند. چین برای ایران یک دوست قابل اعتماد است و می خواهم آنها هم اطمینان داشته باشند که علاقه ایران به چین یک علاقه راهبردی است نه تاکتیکی و مقطعی. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ