کد خبر: ۱۱۲۸۴۹
۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۹

پیشنهاد عرضه سهام استقلال و پرسپولیس توسط شرکت بورسی
قائم‌مقام پیشین باشگاه استقلال مطرح کرد:

پیشنهاد عرضه سهام استقلال و پرسپولیس توسط شرکت بورسی

قائم‌مقام و سخنگوی پیشین باشگاه استقلال پیشنهاد داد اپراتور حامی دو باشگاه که در بورس نیز حضور دارد، این دو باشگاه را تحویل و اقدام به عرضه سهام کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم ساعدی درباره بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس به تسنیم گفت: قانون و ابلاغیه‌ای از سوی AFC دریافت کردیم که تیم‌ها برای حضور در آسیا باید خصوصی باشند. از سال 86 مقدمات این کار از طریق فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انجام شد و اکثر باشگاه‌ها که فرهنگی ــ دولتی یا غیردولتی بودند، مجبور شدند در ثبت شرکت‌ها به‌عنوان شرکت تجاری ثبت شوند. الزامات AFC از سال 86 آغاز شد و فرصت چندساله‌ای به کشورها دادند تا فرایند خصوصی شدن باشگاه‌ها را انجام دهند.

وی افزود: با زحماتی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به‌همراه باشگاه‌ها کشیدند،خصوصی‌سازی را به‌سمت مطلوب پیش بردند.چه این مسئله را قبول داشته یا نداشته باشیم این الزام از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. در سال‌های گذاشته چندین نوبت استقلال و پرسپولیس به‌مزایده گذاشته اما انجام نشد. این بار دولت و وزیر ورزش و جوانان به‌طور جدی دنبال آن هستند و مطمئناً این کار صورت می‌گیرد اما در روش و شیوه خصوصی‌سازی نظراتی وجود دارد.

این مقام اسبق فوتبالی ادامه داد: هنگام خصوصی‌سازی بر اساس مزایده، بیشتر جنبه مادی مدنظر قرار می‌گیرد اما درخصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نباید تنها به جنبه مادی توجه داشت چون اثرات این دو باشگاه در زمینه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حائز اهمیت است. متولیان واگذاری این دو باشگاه باید تمهیداتی بیندیشند تا افراد حقیقی و حقوقی علاقه‌مند علاوه بر پشتوانه مالی، صلاحیت و اهلیت داشته باشند. اینکه فرد حقیقی یا حقوقی بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد برای این دو باشگاه چندان موفقیت‌آمیز نیست.

ساعدی گفت: پیشنهاد این است که در وهله‌ اول اپراتورهای حامی استقلال و پرسپولیس، این دو باشگاه را تحویل گیرند. یکی از اپراتورها در بورس حضور دارد و می‌تواند شرایط واگذاری این دو باشگاه را داشته باشد. این اپراتورها می‌توانند استقلال و پرسپولیس را وارد بورس کرده و پس از دو سه سال، کشف قیمت کنند و به‌صورت چندین میلیون سهام در بورس دو باشگاه را واگذار کرده تا پیشکسوتان، هواداران و علاقه‌مندان به آن ورود کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ بورسی گردش مالی بسیار بالایی دارند و می‌توانند استقلال و پرسپولیس را خریداری کرده و آنها را کم‌کم در بورس عرضه کنند.به‌عنوان مثال برای بار اول 20 درصد و سپس بیشتر سهام را بفروشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ