کد خبر: ۱۱۲۸۵۴
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۹

انتقاد از تعطیلی واحدهای تولیدکننده روغن موتورو پیشنهاد قیمت گذاری
نماینده مجلس مطرح کرد:

انتقاد از تعطیلی واحدهای تولیدکننده روغن موتورو پیشنهاد قیمت گذاری

نماینده مجلس با انتقاد از تعطیلی واحدهای تولیدکننده روغن موتور و اعلام علت آن گفت: افزایش قیمت‌ها در پی افزایش نرخ دلار باید متناسب با ارزبری کالا صورت گیرد تا از سواستفاده سودجویان جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمید گرمابی با انتقاد از تعطیلی نیمی از واحدهای تولیدکننده روغن موتور به خانه ملت گفت: در زنجیره تولید برخی کالاها سازمان حمایت نقشی ندارد به همین دلیل افزایش قیمت نیز در این کالاها قابل کنترل نیست به طور مثال زمانی که مواداولیه تولیدات افزایش قیمت پیدا کنند کارخانه های تولید کننده نیز ناچارند با افزایش قیمت‌ها زمینه باقی ماندن در بازار را فراهم کنند.

وی افزود: تعطیل شدن نیمی از واحدهای تولیدکننده روغن موتور به دلیل افزایش قیمت روغن پایه نمونه‌ای از مشکلاتی است که در پی افزایش قیمت مواد اولیه و ثابت ماندن قیمت کالای نهایی ایجاد شده است. این موضوع باید در کلان بررسی شود تا در صورتی که مواد اولیه افزایش قیمت داشت قیمت نهایی کالا نیز افزوده شود. البته به این نکته نیز باید توجه شود در برخی موارد افزایش قیمت‌ کالاها واقعی نبوده و دلیل موجهی ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در صورت عدم بازگشت قیمت مواد اولیه به قبل باید شرایطی فراهم شود تا کارخانه‌های تولیدکننده با حداقل حاشیه سود بتواند به تولید ادامه دهند،گفت: تعطیلی هر واحد تولید باعث افزایش بیکاری است و بیکاری هر یک از کارگران تبعات خاص خود را دارد.تعطیلی کارخانه‌های تولید روغن موتور باعث کاهش محصولات این کارخانه‌ها در بازار شده در نتیجه این کالاها از سایر کانال‌ها وارد خواهد شد.

گرمابی با انتقاد از افزایش قیمت دوبرابری برخی کالاها از جمله لنت خودرو و... در ماه‌های اخیر به بهانه افزایش نرخ دلار گفت: بخشی از کالاهای داخلی ارزبر هستند بنابراین افزایش قیمت‌ها در پی افزایش نرخ دلار باید متناسب با ارزبری کالا صورت گیرد اما در این مدت به دلیل سواستفاده و عدم نظارت سازمان‌ها قیمت این کالاها افزایش چند برابری داشتند.سازمان‌های حمایت و بازرسی باید با کنترل از سواستفاده سودجویان جلوگیری کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ