کد خبر: ۱۱۲۸۷۹
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۹

مزایای انجام معاملات در بورس کالا از نگاه مدیرعامل شرکت بورسی

مزایای انجام معاملات در بورس کالا از نگاه مدیرعامل شرکت بورسی

مدیرعامل یک شرکت بورسی ضمن اشاره به ابزارهای تامین مالی در بورس کالا گفت: انجام معاملات در بستر این بورس باعث افزایش شفافیت در صورت‌های مالی و کمک به امور مالیاتی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیر تقی خان تجریشی مدیرعامل سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در خصوص مزیت‌های بورس کالا برای تامین مالی گفت: تامین مالی از طریق بورس کالا یک ویژگی مهم دارد و آن وجود یک کالای فیزیکی در جریان این روند است تا بر مبنای آن انتشار اوراق انجام شود و تامین مالی پشتوانه کالایی دارد که این کالا می‌تواند فولاد، سنگ آهن، محصولات پتروشیمی و یا هر نوع کالای دیگری باشد.

وی افزود: ابزاری همچون اوراق سلف موازی استاندارد باعث می‌شود نقدینگی راکدی که در سیستم بانکی فریز شده در اختیار تولیدکنندگان برای محصولات مشخص قرار بگیرد. در این میان با تقویت فرهنگ‌سازی و آشنایی فعالان صنایع با مزایای تامین مالی از بورس کالا به طور قطع صنعتگران و تولیدکنندگان، بورس کالا را به عنوان بهترین گزینه برای تامین مالی انتخاب می‌کنند.

این مقام مسئول به دو ابزار اوراق سلف موازی و گواهی سپرده در بورس کالا برای تامین مالی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این دو ابزار بیشتر از سایر ابزارها به طور خاص برای تامین مالی از طریق بورس کالا استفاده می‌شود.این بورس حلقه اتصال بخش واقعی اقتصاد به بخش مالی است که بر پایه بستری قانونی تبیین شده و هدف آن هدایت منابع مالی به طور شفاف و عادلانه به سمت تولیدکنندگان است تا از این مسیر، جریان سرمایه در اقتصاد به درستی حرکت کند.

تجریشی دو بازار فیزیکی و مشتقه بورس کالا را باعث رونق اقتصاد و کاهش فساد دانست و افزود: کشف قیمت واقعی بر مبنای عرضه و تقاضا، کاهش هزینه‌های مبادلات به واسطه دسترسی آسان به اطلاعات بازار، افزایش نقدشوندگی بر پایه ایجاد بازار ثانویه برای معاملات، ایجاد سازوکار تشکیل سرمایه و سوق دادن آن به سمت صنایع توجیه پذیر، توزیع ریسک بین سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه از جمله کارکردهای مهم بورس کالا هستند.

وی معاملات در بستر بورس کالا را باعث افزایش شفافیت در صورت‌های مالی و کمک به امور مالیاتی دانست و گفت: شفافیت‌های آماری بورس کالا باعث جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود.بورس کالا مالیات بر ارزش افزوده را به طور کاملاً شفاف و از طریق سازوکارهای تسویه و پایاپای دریافت می‌کند. از آنجا که همه فرآیندها و دادوستدها در بورس کالا روشن و قابل رصد است در نتیجه امکان پیگیری مالیاتی فعالان اقتصادی در بورس کالا توسط دولت ساده تر است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ