کد خبر: ۱۱۲۸۸۹
۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰

امروز اولین شرکت زنجیره ای حاضر در بورس معرفی می شود

امروز اولین شرکت زنجیره ای حاضر در بورس معرفی می شود

جلسه معارفه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش که با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی در بورس تهران درج شده، امروز برگزار و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در پی پذیرش فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در ۱۷ شهریور ماه، این شرکت با نماد "افق" به عنوان پانصد و بیست و ششمین شرکت در بازار دوم معاملات بورس در بخش خرده ­فروشی، به استثنای وسایل نقلیه موتوری و گروه و طبقه خرده ­فروشی انواع موادغذایی، نوشیدنی و غیره در ۷ آذر سال جاری درج شد.

بر همین اساس، مدیران این شرکت در جلسه ای بعداز ظهر امروز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در هتل پارسیان استقلال به معرفی آخرین وضعیت مالی و عملکردی آن می پردازند تا این شرکت ۱۰۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی باشد.

بررسی های بورس پرس نشان می دهد، اولین واحد خرده فروشی این شرکت در سال ۸۸ تاسیس و اولین فروشگاه تخفیف محور آن در آذر سال ۹۲ به بهره برداری رسید تعداد فروشگاه های های شرکت در حال حاضر بالغ بر ۱۱۰۰ فروشگاه در بیش از ۳۰ استان است.اکنون سهامدار عمده "افق" گروه مدیریت صنعت خرده فروشی کوروش با مالکیت بیش از ۹۹ درصد سهام است.

این شرکت که با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومان به ثبت رسیده در سال ۹۶ دارای ۶۴۲۹ نیروی انسانی بوده و برنامه توسعه نیروی انسانی در سال ۹۷ به ۸۵۸۹ نفر، در سال ۹۸ به ۹ هزار و ۳۵۰ نفر و در سال ۹۹ به ۱۰ هزار و ۱۱۹ نفر را دارد.

سود هر سهم این شرکت در سال مالی گذشته ۶۸۴ ریال و درصد تقسیم شده بین سهامداران ۶۵۰ ریال معادل ۹۵ درصد بوده است. همچنین سیاست تقسیم سود برای عملکرد سال های مالی ۹۷ الی ۹۹ تقسیم ۹۰ درصد سود و برای سالهای پس از آن بازه زمانی، حداقل ۷۵ درصد سود خواهد بود.

همپنین "افق" روز گذشته ۵ اطلاعات مربوط به صورت های مالی و معرفی آخرین ترکیب هیات مدیره را در کدال منتشر کرد که بر این اساس مشخص شد این شرکت زنجیره ای در صورت های مالی تلفیقی نیمه اول سال جاری قادر به تحقق سود ۸۹۸ ریالی شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (۱۵۹ ریال) حکایت از افزایش ۴۶۵ درصدی دارد و با تحقق سود ۶۸۷ ریالی هر سهم در سال مالی گذشته ، در مجمع سالانه برای هر سهم ۶۵ تومان سود تقسیم کرده است.

در عملکرد ۶ ماهه شرکت اصلی نیز ۹۱۷ ریال سود به ازای هر سهم محقق شده که ۴۸۰ درصد نسبت به سود ۱۵۸ ریالی دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است. همچنین ۸۹۸ ریال سود هرسهم تلفیقی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ