کد خبر: ۱۱۲۸۹۵
۹:۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰

کلیات لایحه بودجه ۹۸ در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد

کلیات لایحه بودجه ۹۸ در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ و انتخاب اعضای تلفیق در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پور ابراهیمی در تشریح نشست عصر دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت گفت: نشست کمیسیون با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نفت و رئیس سازمان امور مالیاتی به منظور بررسی کلیات لایحه بودجه سال 98 برگزار و موضوعات مربوط به بخش درآمدی و هزینه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید. در جلسات آینده، اعضای کمیسیون جزئیات بودجه را بر اساس پیشنهادات نهایی کرده و گزارش جمع‌بندی آن ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید یارانه پنهان در اقتصاد تصمیم‌گیری و اقدامات خاصی در این حوزه پیگیری شود،افزود: موضوع مهم دیگر در بودجه بحث مالیات و درآمدهای مالیاتی است که عمدتاً به دو بخش مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده برمی‌گردد که در این نشست گزارشی درباره وضعیت تحقق آن ارائه شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه می‌توان در سال آینده پایه‌های جدید مالیاتی همانند مالیات بر عائدی و فرارهای مالیاتی را به درآمدهای مالیاتی اضافه کرد، گفت: در حوزه فروش نفت پیش‌بینی لازم برای فروش به روش‌های مختلف تمهید شده تا بتوان میزان فروش نفت را بیش از رقم پیش‌بینی شده در لایحه بودجه محقق کرد.

پورابراهیمی ادامه داد: دستور کار دیگر کمیسیون بررسی مواد اعاده شده از صحن علنی مجلس در خصوص صندوق مکانیزه فروش بود که پس از اصلاحاتی در کمیسیون مصوب شد.دستور کار دیگر کمیسیون انتخاب اعضای تلفیق بودجه سال 98 بود که بر این اساس رحیم زارع، محمدحسین حسین زاده بحرینی و محمد حسن نژاد به عنوان نمایندگان کمیسیون در تلفیق بودجه سال 98 انتخاب شدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ