کد خبر: ۱۱۲۸۹۷
۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰

پتروشیمی غیربورسی به ۳ برابر قیمت پایه و سالم واگذار شد
رییس سازمان خصوصی سازی:

پتروشیمی غیربورسی به ۳ برابر قیمت پایه و سالم واگذار شد

رییس سازمان خصوصی سازی از واگذاری پتروشیمی بیستون به سه برابر قیمت پایه خبر داد و گفت: مزایده کاملا سالم انجام شده و اگر انتقادی وجود دارد ترکیب هیات واگذاری را تغییر دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی درباره اینکه برخی می‌گویند چرا مزایده پتروشیمی بیستون به عقب افتاده به ایسنا گفت: مزایده پتروشیمی بیستون را به این علت عقب انداختیم که افراد بیشتری بتوانند در مزایده شرکت کنند که همین اتفاق هم افتاد و تعداد شرکت کنندگان بیشتر شد. این موضوع یک حسن است. اگر به جای مثلا دو متقاضی کاری کنید که ۱۰ متقاضی بیاید اتفاق خوبی افتاده است.

وی افزود: در این مزایده چندین پاکت به سازمان خصوصی سازی فرستاده شد و تنها یک خریدار نداشته که حرف و حدیثی در آن باشد. برای این مزایده نماینده دیوان محاسبات، نماینده بازرسی و اعضای کمیسیون مزایده حضور داشتند.قیمت پایه این مزایده ۱۷۴ میلیارد تومان بود که سه شرکت کننده قیمت را بالای ۳۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده بودند. شخص برنده حدود ۵۰۳ میلیارد تومان پیشنهاد قیمت داده بود و این یعنی پتروشیمی بیستون نزدیک به سه برابر قیمت پایه فروخته شد که اتفاق بسیار خوبی است.

پوری حسینی با اشاره به قیمت گذاری بنگاه ها قبل از انجام مزایده گفت: تاکید دارم مزایده کاملا سالم انجام شده اما تایید قیمت گذاری بنگاه ها در حیطه اختیارات هیات واگذاری است. اگر انتقادی وجود دارد، ترکیب هیات واگذاری را تغییر دهند چرا که هیات واگذاری را سازمان خصوصی سازی تعیین نکرده بلکه مجلس تعیین می کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ