کد خبر: ۱۱۲۹۵۴
۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱

نظر رئیس کل بانک مرکزی درباره اثر تغییر شرایط سود سپرده در بانک ها

نظر رئیس کل بانک مرکزی درباره اثر تغییر شرایط سود سپرده در بانک ها

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تغییر سود روز شمار به ماه شمار گفت: تبدیل بانک‌ها به پارک پول درست نیست و ارائه سود روز شمار توسط بانک‌ها عایدی زیادی برای بانک‌ها ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایبِنا، عبدالناصر همتی در خصوص تغییر سپرده های روز شمار به ماه شمار گفت: سپرده‌های کوتاه مدت سپرده‌هایی هستند که برای کارهای روزمره توسط مردم و فعالان اقتصادی به کار برده می‌شود که در هر لحظه می‌توانند برداشت و واریز کنند. در دنیا سود بسیار زیادی به این نوع از سپرده‌ها تعلق نمی‌گیرد چه برسد که روزشمار باشند. 

وی افزود: به منظور ایجاد ثبات و انجام برنامه ریزی در منابع توسط بانک‌ها به منظور ارائه تسهیلات کوتاه و بلند مدت به فعالان اقتصادی و افرادی که نیاز به تسهیلات دارند در نظام سود روز شمار تغییراتی ایجاد شد. 

این مقام مسئول اعلام کرد: این مسئله که بانک‌ها به پارک پول تبدیل شوند درست نیست.تا اشخاص پولی را در بانک قرار دهند و به صورت روز شمار و بر اساس میانگین سود دریافت کنند. زمانی که بانک‌ها نتوانند از این پول برای فعالیت استفاده کنند عایدی زیادی برای بانک‌ها ندارد. 

همتی ادامه داد: در زمینه سود روز شمار بانکی شورای پول و اعتبار تصمیمی بر اساس آنچه که قبلا انجام می‌شده و در مدل جهانی بوده تصمیم گیری داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» لیلا | ساعت ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
پاسخ
سهام شرکت ۳ ماه است که بالا نرفته .تازه سود اش رو هم افزایش داده است ،باز هم بالا نرفته . شما سود بانکی رو هم کم کنید مردم دیگه سهام نمی خرند .وقتی توی این سه ماه . با رانت خود بورس سهام خودرو یها و ذوب رو بالا و پایین کردن . از مردم انتظار دارید پولشون رو بیارن توی بورس. دلار بخرن بیشتر سود می کنند .با ماه ای ۲ میلیون تومان تو تهران میشه زندگی کرد؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ