کد خبر: ۱۱۲۹۵۹
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱

وزارت صنعت پیگیر بازگشایی سامانه ثبت سفارش خودرو / نظر وزیر
نماینده مجلس اعلام کرد:

وزارت صنعت پیگیر بازگشایی سامانه ثبت سفارش خودرو / نظر وزیر

نماینده مجلس گفت : وزارت صنعت پیگیر بازگشایی سامانه ثبت سفارش بوده و نظر وزیر این است که باید تأمین ارز واردات خودرو بر عهده واردکننده باشد و از بیت‌المال و ارز دولتی استفاده نشود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد حسینی‌کیا با اشاره به افزایش قیمت‌ محصولات خودرویی از سوی خودروسازان به تسنیم گفت: در اینکه بازار خودرو باید ساماندهی شود بحثی نبوده و نمایندگان مجلس هم طرح یک‌فوریتی را تدوین کرده اند که توسط کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی است.

وی با تصریح به لزوم ساماندهی بازار خودرو ادامه داد: باید خودروهای ارزان‌قیمت، باکیفیت و رقابت‌پذیر از سوی خودروسازان تولید و در کنار ساماندهی بازار خودرو ، ثبت سفارش‌ها نیز ساماندهی و ساز و کار مناسبی ایجاد شود تا واردات خودرو نیز انجام و خودروسازان داخلی با آنها رقابت کنند.

این نماینده مجلس با تأکید براینکه هم‌زمان با اعلام تحریم‌ها قیمت قطعات نیز افزایش یافته، افزود: افزایش قیمت خودروها از سوی خودروسازان تا حدی قابل قبول بود اما اینکه برخی خودروها افزایش زیادی داشته باشند، مورد قبول کمیسیون نبود.

حسینی‌کیا درباره بازگشایی سامانه ثبت سفارش هم گفت: وزارت صنعت پیگیر این موضوع بوده و نظر وزیر این است که باید تأمین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو بر عهده واردکننده باشد و از بیت‌المال و ارز دولتی استفاده نشود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ