کد خبر: ۱۱۳۰۳۹
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲

آخرین مواضع دولت دربارهCFT و سازو کار مالی/ واکنش به اتهام معاون وزیر اقتصاد
رییس دفتر رییس جمهور اعلام کرد:

آخرین مواضع دولت دربارهCFT و سازو کار مالی/ واکنش به اتهام معاون وزیر اقتصاد

رئیس دفتر رییس جمهور با اعلام آخرین مواضع دولت درباره CFT ساز و کار مالی با اروپا به اتهام نقش معاون وزیر اقتصاد در خرید برخی شرکت های مشمول واگذاری واکنش نشان داد..

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمود واعظی درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT ) که با ایرادات شورای نگهبان روبرو شده، گفت: چهار لایحه مرتبط FATF نه فقط برای دولت که برای کشور مهم است. زیرا استاندارد همکاری های بانکی ایران با دنیا را مشخص می کند. 

وی ادامه داد: دولت با توجه به مصوبه مجلس ، مصمم است این لایحه مسیر دیگری را برای تصویب طی کند و حضور لاریجانی در ریاست مجمع تشخیص مصلحت که شناخت زیادی از ابعاد مختلف این لوایح دارد ، می تواند به دولت کمک کند.

این مقام مسئول درباره عدم اجرای ساز و کار ویژه مالی با اروپا هم گفت: این موضوع با جدیت پیگیری می شود و موگرینی هم اعلام کرده اتحادیه اروپا به دنبال آن است اما با محدودیت ها و فشارهای آمریکا مواجه است.     

واعظی با انتقاد از تاخیر زیاد اروپا در راه اندازی این ساز و کار ادامه داد: روابط ایران با اروپا ابعاد مختلفی دارد و همه چیز به SPV ختم نمی شود اما اروپا قول اجرا داده و باید آن را راه اندازی کند. 

وی درباره شائبه نقش معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی سازی در خرید شرکت های مشمول واگذاری هم توضیح داد: این موضوع که بیشتر جنبه رسانه ایی و ادعا دارد ، پیگیری می شود ولی با توجه به شناخت از علی اشرف پوری حسینی ، بسیار بعید می دانم چنین موضوعی صحت داشته باشد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ