کد خبر: ۱۱۳۰۴۱
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳

پذیرش اوراق اسناد مالی به عنوان وثیقه به بانک ها ابلاغ شد
توسط بانک مرکزی :

پذیرش اوراق اسناد مالی به عنوان وثیقه به بانک ها ابلاغ شد

بانک مرکزی بر اساس قانون بودجه ۹۷ دستورالعمل نحوه پذیرش اوراق اسناد مالی اسلامی به عنوان ضمانت اعطای تسهیلات به پیمانکاران مجری طرح‌های عمرانی را برای اجرا به بانک ها ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بانک مرکزی اعلام کرد: طبق بند ح تبصره 16 قانون بودجه سال 97، بانک‌های عامل مکلفند نسبت به پذیرش اوراق اسناد مالی اسلامی به عنوان ضمانت تسهیلات پرداختی به پیمانکاران مجری طرح‌های عمرانی اقدام کنند که تدوین و ابلاغ دستورالعمل مربوط به آن بر عهده این نهاد ناظر نهاده شده است.

لذا در اجرای تکلیف قانونی مذکور، دستورالعمل نحوه پذیرش اوراق اسناد مالی اسلامی به عنوان ضمانت اعطای تسهیلات به پیمانکاران مجری طرح‌های عمرانی که با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط از جمله سازمان بورس تهیه شده و در کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی به تصویب رسیده به شرح پیوست ابلاغ می شود.

در این رابطه توثیق برخی از انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی نزد شبکه بانکی در اجرای احکام و ضوابط اجرایی قوانین بودجه سالانه کل مسبوق به سابقه بوده و مدیریت‌کل اعتبارات بانک مرکزی نیز سابقاً طی بخشنامه 10 آبان سال گذشته بر این مهم تأکید کرده است. فرآیند توثیق اوراق اسناد مالی اسلامی همچون سایر اوراق بهادار ثبت شده نزد سازمان بورس باید از طریق مراجعه به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و ارایه فرم توثیق تکمیل شده و امضای طرفین (وثیقه‌گذار و وثیقه‌گیر) انجام پذیرد.

در این بخشنامه‌ ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت اجرای حکم قانونی اشاره شده حسب درخواست پیمانکاران واجد شرایط، مقتضی است مراتب با لحاظ مفاد بخشنامه 16 مرداد سال گذشته به تمامی واحدهای مربوط بانک ها و مؤسسات اعتباری ابلاغ شده و ضمن تدارک فوری تمهیدات و مقدمات لازم برای اجرای دقیق مفاد مصوبه مذکور بر حسن اجرای آن نظارت به عمل آید.‏‏

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ