کد خبر: ۱۱۳۰۵۷
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴

وضعیت بورس و چند گروه درآخرین روز معاملات و پیش بینی کلی هفته پیش رو
یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

وضعیت بورس و چند گروه درآخرین روز معاملات و پیش بینی کلی هفته پیش رو

یک کارشناس با بررسی وضعیت بورس و چند گروه در آخرین روز معاملات، پیش بینی کرد در هفته پیش رو بازار روند مشخصی نداشته و تک سهم ها مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی حاجی کرم تحلیل گر شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا درباره شرایط بازار سهام در آخرین روز هفته گذشته و وضعیت کلی هفته پیش رو اعلام کرد اگرچه بازار در چهارشنبه از لحاظ حجم معاملات مقدار مناسبی را ثبت کرد اما قسمت عمده ای از این حجم معاملات مربوط به بانکی ها بود و در کل بازار، معاملات کم رمقی را شاهد بودیم.

گروه بانکی تحت تاثیر صحبت های پیرامون تسعیر ارز دارایی ها، مثبت آغاز کردند اما عرضه های سنگین باعث شد تا بعضی از بانک ها وارد محدوده منفی شوند و با افت قیمت کار خود را پایان دهند.

در گروه خودرویی نیز وضعیت کمی متفاوت بود به طوری که در ابتدای ساعات معاملات نمادهای این گروه با افت قیمت کار خود را شروع کردند اما انتشار خبر مربوط به افزایش سرمایه بنگاه‌های اقتصادی ناشی از تجزیه ارزیابی دارایی‌ها باعث شد در این گروه شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت باشیم.

این مصوبه مجلس علاوه بر اینکه برای خودرویی ها خبر مثبتی است برای بانکی ها به دلیل بالا بودن دارایی ثابت نیز موثر و مثبت محسوب می شود.

در گروه های دیگر مانند پالایشی، فولادی و پتروشیمی نیز وضعت معاملات چندان جذاب نبود. به طوری که اکثر نمادهای این گروه با افت قیمت رو به رو شدند. انتشار شاخص ناامید کننده مدیران خرید از سوی چین - که به نوعی شاخص آینده نگر نیز است- و شروع منفی بازارهای جهانی در نخستین روز سال 2019 در کم رمق بودن معاملات گروه کامودیتی محور بی تاثیر نبوده است.

در همین راستا رویترز در تازه ترین گزارش خصوص نفت اعلام کرد رشد تولید نفت در آمریکا، نگرانی از کند شدن اقتصاد جهانی و همچنین انتشار آمار ضعیف از سوی چین باعث شده تا قیمت نفت افت کند. همچنین تحلیل گران انتظار دارند قیمت نفت در سال جاری میلادی در محدوده کمتر از 70 دلار قرار داشته باشد.

در این میان شورای نگهبان در خصوص لایحه CFT مجلس اعلام کرد همچنان اکثر مغایرت‌های این مصوبه با شرع و قانون اساسی برطرف نشده است. در خبر دیگری مربوط به برجام ، سفیر ایران در اتحادیه اروپا اعلام کرد بیانیه‌های سیاسی در حمایت از برجام کافی نیست. این همان موضوعی است که قبلا به آن اشاره شد و از آن به عنوان حمایت های صرفا لفظی اتحادیه اروپا از برجام یاد شده بود.

با این همه ، افت بازارهای جهانی، تمرکز معاملات بر یک صنعت خاص، وجود ابهامات سیاسی و اقتصادی چه در داخل کشور و چه در سطح جهانی باعث شده تا خریداران احتیاط را چاشنی معاملات کنند.

در سوی دیگر و در بازارهای موازی سکه در محدوده 3650000 تومان و دلار حوالی 10700 تومان بود و با توجه به کاهش 67 درصدی معاملات مسکن در آذر ماه سال جاری، نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد در نیمه زمستان با افت قیمت واحدی لوکس و بزرگ مواجه خواهیم شد.

در مجموع با توجه به موارد فوق به نظر می رسد در هفته آتی بازار روند مشخصی نداشته و بیشتر شاهد برتری تک سهم ها باشیم.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ