کد خبر: ۱۱۳۰۶۸
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴

سیاست جدید دولت برای ترخیص کالاها،واگذاری اموال بانک ها و ارز صادراتی
وزیر اقتصاد خبر داد:

سیاست جدید دولت برای ترخیص کالاها،واگذاری اموال بانک ها و ارز صادراتی

وزیر اقتصاد از تسهیلات جدید دولت برای ترخیص کالاهای واسطه ای و سرمایه ای از گمرک،تهیه جداول زمان بندی واگذاری اموال مازاد بانک ها و تعیین میزان عرضه ارز صادرکنندگان در سامانه نیما خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شادا، فرهاد دژپسند در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: بر اساس مصوبات آخرین جلسه ستاد اقتصادی دولت، کلیه کالاهای ترخیص شده از گمرکات تا ۳۱ فروردین سال جاری از پرداخت مابه التفاوت معاف خواهند شد.همچنین تمامی ماشین آلات ترخیصی تا ۲۶ مرداد سال جاری از پرداخت مابه التفاوت معاف می شوند.

وی افزود: تمدید ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی تا پایان سال نیز بر اساس تصمیم دولت، قطعیت یافته و نهایی شده است.در جلسه روز پنج شنبه ستاد اقتصادی دولت، مقرر شد وزارت صمت و بانک مرکزی جهت تامین سرمایه در گردش صادر کنندگان و تولید کنندگان کالاهای اساسی، سیاست ها و ساز و کارهای ویژه ای را طراحی و عملیاتی کنند تا کسی پشت سد بانک ها نماند.

این عضو کابینه ادامه داد: به همین منظور طی جلسات برگزار شده با روسای بانک ها جداول زمان بندی واگذاری اموال مازاد بانک ها تهیه شده تا هر چه سریع تر این اموال تبدیل به منابع دارای قابلیت اعطا به عنوان تسهیلات به تولید کنندگان شوند.بسیاری از صادر کنندگان با مواد اولیه و قطعات یدکی تهیه شده به نرخ دلار ۳۷۰۰ تومان سال گذشته اقدام به تولید کالا کرده و آن را با دلار 8 هزار تومانی و حاشیه سود بالا صادر کرده اند که هیچ ایرادی بر آن وارد نیست اما حداقل انتظار این است که بخشی از ارز دریافتی را وارد و از طریق سامانه نیما عرضه کنند.

دژپسند با اعلام اینکه صادر کنندگان زیر یک میلیون دلار از این امر معاف هستند و صادر کنندگان بالای سه میلیون دلار نیز تنها مکلف به عرضه ۶۰۰ هزار دلار از طریق سامانه نیما هستند،گفت: متاسفانه شاهد استنکاف برخی صادر کنندگان از انجام این وظیفه ملی هستیم در حالی که این پول نه به جیب دولت می رود و نه صرف چیزی غیر از واردات کالا های مورد نیاز می شود که به نفع کلیت اقتصاد از جمله خود صادر کننده خواهد بود زیرا تامین قطعات یدکی آنها هم از این طریق ارزان تر صورت می گیرد.

وی گفت: قبول داریم که در شرایط فعلی پیدا کردن بازار برای صادرات کار دشواری است ولی سوال این است در شرایط افزایش غیر منطقی نرخ قیمت برخی کالاهای اساسی در حالی که دولت برای رعایت حال اقشار آسیب پذیر دلار به نرخ ۴۲۰۰ تومان به این کالاها اختصاص داده، چرا باید شاهد حضور همین اقلام در فهرست کالاهای صادراتی باشیم؟ این امر موجب تشدید تورم و نا امیدی مردم و در نتیجه امیدواری دشمن برای اعمال فشار بیشتر می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ