کد خبر: ۱۱۳۱۲۰
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵

مجلس فقط دو ایراد شورای نگهبان به CFT را برطرف کرد
سخنگوی شورای نگهبان:

مجلس فقط دو ایراد شورای نگهبان به CFT را برطرف کرد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: از مجموع ایرادات شورای نگهبان، مجلس تنها دو ایراد را برطرف کرده و سایر ایرادات به قوت باقی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی در نشستی خبری اظهار داشت: یکی از مصوبات اخیرا شورای نگهبان درباره لایحه الحاق دولت به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم بود.با توجه به اینکه شورا ایرادات مشخصی درباره لایحه مذکور داشته،لایحه برای اصلاح و تامین نظر شورای نگهبان به مجلس ارسال شد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی های مجلس تنها 2 ایراد از مجموع ایرادات شورای نگهبان برطرف شده و ایرادات دیگر به CFT به قوت باقی است.بررسی مصوبات مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 84 انجام شده و جدید نیست.از سال 96 رهبری اختیار نظارت بر سیاست‌های کلی را به این مجمع تفویض کردند و هیات نظارت موظف به نظارت به حیث عدم مغایرت شد.امروز در مجمع قانون مبارزه با پولشویی را در همین رابطه بررسی کردیم.

این مقام مسئول درباره بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری گفت: در قوانین مربوط به این انتخابات واجدین را مشخص می‌کنیم .در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس هر آنچه قانون تعیین تکلیف کند آماده اجرای آن هستیم.پس از ابلاغ سیاست‌های کلی انتظار داشتیم مجلس قانون انتخابات را اصلاح کند چرا که نواقص بسیاری دارد.امید می رود در فرصت باقی مانده مجلس دهم، تغییراتی در قانون انتخابات انجام شود.

کدخدایی افزود: از بین 6 هزار نفری که انتخاب شدند افراد شایسته دیگری نیز می‌توانستند انتخاب شوند. چرا همه چیز را گردن شورای نگهبان می‌اندازید؟شرایط حداقلی انتخابات مجلس در قانون ذکر شده و برای بررسی شرایط نامزدها در شورای نگهبان فرایند دیگری نداریم البته هیچ ارگانی چنین ابزاری ندارد.

وی درخصوص روند بررسی لایحه بودجه در شورای نگهبان هم گفت: در سال های گذشته همزمان با تصویب بودجه در مجلس، شورای نگهبان به صورت غیررسمی بودجه را بررسی می‌کرد،سال جاری نیز همین کار را خواهیم کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ