کد خبر: ۱۱۳۱۴۵
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

هشدار نماینده مجلس نسبت به حضور افراد ذی‌نفوذ در هیات مدیره یک خودروساز

هشدار نماینده مجلس نسبت به حضور افراد ذی‌نفوذ در هیات مدیره یک خودروساز

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به انتشار فهرست هیات مدیره یک خودروساز، نسبت به حضور افراد موثر، استفاده از رانت و ارتباطات برای پیشبرد اهداف این شرکت‌ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام پارسایی به ایسنا گفت: یکی از شرکت های خودروسازی فهرست اعضای هیات مدیره را آن هم در لایه های اول منتشر کرده که ۲۱۲ نفر هستند. این تعداد آن هم با حضور افراد ذی نفوذ مثل نمایندگان ادوار، معاون وزیر، برخی اساتید دانشگاه، اقتصاددانان و افرادی از وزارتخانه‌های مختلف جای نگرانی دارد.

وی افزود: وجود این تعداد افراد در هیات مدیره یک شرکت اولاً هزینه تمام شده را بالا می برد. زیرا این افراد حقوق می‌گیرند و امکانات و کارمندانی در اختیار دارند. هیات مدیره‌ها منبعی برای جذب نیروهای موثر شده که به نوعی نمک‌گیر می شوند و مشکلات، فسادها و عدم تعهدات شرکت ها به واسطه این ارتباطات و لابی‌ها پوشش داده می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: حضور این افراد در هیات مدیره فرصتی را برای برقراری ارتباط و سرپوش گذاشتن بر سوء مدیریت‌ها، زیان‌ده بودن و عدم پاسخگویی به ملت ایجاد می‌کند.این شرکت ها قرار است به واسطه لابی، فشار و استفاده از سپر انسانی کارگری با داشتن بدهی بانکی حدود ٣٠ هزارمیلیاردی، بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر تسهیلات از دولت دریافت کنند. این شبیه باتلاقی است که در آینده بحرانی جدی تر از موسسات مالی را ایجاد می‌کند.

پارسایی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ از سایر شرکت های خودروسازی نیز خواسته فهرست اعضای هیات مدیره را در اختیار این کمیسیون قرار دهند، گفت: البته کمیسیون از وزارت صنعت و ثبت شرکت ها نیز در این زمینه استعلام کرده تا آمار مورد نظر در اختیار قرار گیرد و در صورت نیاز این آمار را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ