کد خبر: ۱۱۳۱۴۷
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

دو مصوبه جدید مجلس در حمایت از کالای ایرانی: تبلیغ و خرید کالا خارجی ممنوع شد

دو مصوبه جدید مجلس در حمایت از کالای ایرانی: تبلیغ و خرید کالا خارجی ممنوع شد

طبق دو مصوبه امروز مجلس از این پس تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی یا نمونه کالای ایرانی در رسانه ملی،مطبوعات و... ممنوع و دستگاه ها مکلف به تامین محصولات داخلی شدند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جلسه امروز مجلس، دو ماده 18 و 19 طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی با 165 و 155 رأی موافق تصویب شد.

طبق ماده 19 "به‌منظور حمایت از کالای ایرانی موضوع این قانون،تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی درصدا و سیما،مطبوعات،تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع و رسانه پخش‌کننده آگهی هریک به جزای نقدی معادل ده‌ برابر قرارداد پخش آگهی، محکوم می‌شوند."

تبصره یک: تبلیغ کالاهای خارجی که بخشی از فرآیند تولید آنها در داخل کشور انجام می‌شود و مورد تأیید وزارت صنعت باشد، مجاز است.

تبصره دو: در تبلیغ کالاهای ایرانی و محصولات داخلی و تقویت نشان‌های تجاری (برند‌های) داخلی، ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ( اول اردیبشهت 94 ) و آیین‌نامه مربوطه لازم‌الاجراء است.

همچنین طبق ماده 18 "دستگاه‌های صدر موضوع ماده 2 این قانون و تبصره 2 آن علاوه بر الزام به خرید کالاها و خدمات از فهرست توانمندی‌های محصولات داخلی موضوع بند الف ماده 4 این قانون، در تدارک و تأمین کالاهای مصرفی، مصرفی بادوام، تجهیزات و تأسیسات غیر‌طرحی(پروژه‌ای) مورد نیاز خود، ملزم به خرید محصولات داخلی و کالاهای ایرانی هستند.

فهرست محصولات داخلی و کالاهای ایرانی سالانه توسط وزارت صنعت اعلام خواهد شد و در موارد مربوط به حوزه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی نظر این وزارتخانه دریافت و عیناً در این فهرست اعلام می‌ شود.

در ماده 2 این طرح دستگاه های مشمول تعریف شده است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ