کد خبر: ۱۱۳۹
۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۶/۳۰

پذیره نویسی نخستین اوراق اجاره در بورس با ۲۰۰ میلیارد تومان
فردا به مدت ۷ روز انجام می شود:

پذیره نویسی نخستین اوراق اجاره در بورس با ۲۰۰ میلیارد تومان

نخستین پذیره نویسی اوراق اجاره شرکت های بورسی ، فردا دوشنبه به مدت ۷ روز انجام می شود تا محصول تازه ایی وارد چرخه معاملات بازار سرمایه شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس اوراق بهادار تهران درحالی دارای محصولاتی چون سهام عادی و حق تقدم، معاملات آتی ،اوراق تبعی ، اوراق مشارکت است که فردا دوشنبه محصول دیگری را رونمایی می کند.

براساس این گزارش، اوراق اجاره (صکوک) که تاکنون در فرابورس پذیره نویسی و عرضه می شد، از فردا نیز در بورس اوراق بهادار تهران نیز قابل عرضه و معامله ثانویه خواهد بود.

به این ترتیب در پی درج نام فولاد کاوه جنوب کیش در بورس، این شرکت 600 میلیارد تومانی به منظور تامین خرید برخی تجهیزات لازم برای تولید 1.2 میلیون تن شمش فولاد ، اقدام به انتشار و پذیره نویسی دو میلیون ورقه 100 هزار تومانی معادل 200 میلیارد تومان کرده و از فردا به مدت 7 روز (تا 8 مهر ماه) برای پذیره نویسی عموم مردم، عرضه خواهد شد.

درپذیره نویسی این اوراق ،حداقل خرید 10 ورقه 100 هزار تومانی ( یک میلیون تومان) خواهد بود و برای حداکثر خرید سقفی در نظر گرفته نشده است. این اوراق با نرخ سود 20 درصدی ، امکان پرداخت هرسه ماه یکبار ،ضمانت بانک توسعه‌ صادرات، سررسید 4 ساله (31 شهریور1397) بوده که دو شرکت تامین سرمایه‌ لوتوس پارسیان و آرمان عهده دار تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی هستند.
سازمان حسابرسی، کارگزاری های بانک پارسیان و توسعه صادرات و شرکت سپرده گذاری مرکزی از دیگر ارکان نخستین اوراق اجاره شرکت های بورسی هستند.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ