کد خبر: ۱۱۴۱۷۲
۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

هیچ تضمینی برای کاهش قیمت خودرو نیست
نماینده مجلس:

هیچ تضمینی برای کاهش قیمت خودرو نیست

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به هدف خودروسازان از طرح فروش خودرو ۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد خودروسازان قیمت کارخانه‌ای را کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالله رضیان به ایسنا گفت: در جلسات متعدد با مدیران عامل سایپا و ایران‌خودرو اعلام شد خودروهای پر و کم تیراژ زیان‌های هنگفتی می‌دهند. از این رو خواستار جلوگیری از تداوم زیان‌ها بودند.به همین دلیل دولت و مجلس پس از ارزیابی شرایط متقاعد شدند با قبول پیشنهاد فروش خودرو ۵ درصد کمتر از قیمت بازار جلوی زیان خودروسازان را بگیرند.

وی ادامه داد: نظر مجلس درباره خودروهای پرتیراژ این است که قیمت این خودروها توسط شرکت‌های خودروسازی نباید چندان افزایش داده شود و به مصرف کنندگان آسیب وارد شود.

رضیان ادامه داد: استدلال مدیران خودرویی این بود که با کاهشی شدن قیمت خودرو در حاشیه بازار، خودروسازان نیز قیمت را کاهش می‌دهند اما هیچ ضمانتی برای عملی شدن این وعده وجود ندارد. از آن گذشته هیچ دستگاهی نیست که تضمین دهد شرکت‌های خودروساز پای وعده می‌ایستند و در صورت کاهش قیمت در بازار آزاد، قیمت کارخانه را کاهش می‌ دهند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ