کد خبر: ۱۱۴۲۰۳
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

نظر مستخدمین حسینی درباره حذف چهار صفر از پول ملی

نظر مستخدمین حسینی درباره حذف چهار صفر از پول ملی

معاون اسبق وزارت اقتصاد با اشاره به تبعات طرح جدید حذف چهار صفر از پول ملی گفت: این طرح در شرایط فعلی نمی‌تواند به بهبود اوضاع اقتصادی کمک کند و فقط مردم را سرگرم خواهد کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،حیدر مستخدمین حسینی سابقه حذف صفر از پول ملی را به دوران بعد از جنگ جهانی دوم مربوط دانست و گفت: تاکنون ۵۰ کشور دنیا این اقدام را انجام داده‌اند. علت اصلی انجام آن نیز بدهی‌های مالی این کشورها بعد از جنگ جهانی دوم و افزایش نقدینگی و نرخ تورم بوده است. در ایران هم این اقدام با توجیه تورم و حجم بالای نقدینگی صورت می‌گیرد. 

وی در مورد تبعات حذف چهار صفر از پول ملی افزود: تا زمانی که ساختار اقتصاد به تعادل نرسد، نقدینگی به سمت عوامل تولید نرود و موانع کسب و کار برداشته نشود این تصمیم هیچ کمکی به بهبود شرایط اقتصادی نمی‌کند.   

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد در شرایط متعادلی قرار ندارد، ادامه داد: در چنین شرایطی تهیه این طرح از سوی بانک مرکزی نمی‌تواند کمکی به بهبود شرایط بکند. دولت بهتر است در این شرایط تمرکز را روی طراحی و اجرای سیاست‌هایی که مشکلات واقعی را نشان گرفته قرار دهد و از توان کارشناسی موجود برای کاهش سطح واقعی قیمت‌ها و کنترل تورم استفاده کند.

مستخدمین حسینی با بیان اینکه با حذف چهار صفر از پول ملی فقط مردم را برای مدتی سرگرم کرده‌ایم به ونزوئلا اشاره کرد و گفت: در ونزوئلا هم چندین صفر از پول ملی‌ حذف شد اما عملا کمکی به حل مشکلات آنها نکرد.

بنا به این گزارش، حذف صفر از پول ملی ایران  تاکنون چندین بار و در سال‌های ۷۲ و ۸۶ مطرح شده اما هیچ‌گاه اقدامات اجرایی به صورت جدی در راستای آن انجام نشد. در سال ۹۵ هم برای نخستین بار حذف چهار صفر از پول ملی به طور جدی‌تری از سوی مسئولان وقت پیگیری شد تا جایی که در جلسه هیات وزیران واحد پول ایران تومان و برابر با ۱۰ ریال ‌تعیین شد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ