کد خبر: ۱۱۴۲۰۸
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

بورس بین الملل در یک قدمی تصویب قرار گرفت
دبیر شورایعالی مناطق آزاد:

بورس بین الملل در یک قدمی تصویب قرار گرفت

دبیر شورایعالی مناطق آزاد ضمن اشاره به ظرفیت های بورس بین الملل گفت: آئین نامه تشکیل این بورس به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع شده و پس از آن برای تصویب نهایی به هیات دولت می رود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مرتضی بانک درخصوص فرآیند طی شده برای راه اندازی بورس بین الملل به ایرنا گفت: آئین نامه این بورس ابتدا با هماهنگی سازمان بورس تدوین و به تصویب شورایعالی بورس رسید. پس از آن اصلاحاتی در بانک مرکزی روی آن اعمال شد و با تصویب بانک مرکزی تقدیم دولت شد.

وی افزود: آئین نامه راه اندازی بورس بین الملل در کمیسیون های فرعی کمیسیون اقتصادی دولت نیز با اصلاحاتی تکمیل و سپس به کمیسیون اقتصادی تقدیم شد.آئین نامه مذکور در آینده ای نزدیک در صحن کمیسیون اقتصادی دولت مطرح و پیش بینی می شود مورد تصویب و تائید این کمیسیون قرار گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از تائید کمیسیون اقتصادی، آئین نامه به هیات دولت می رود.بورس بین الملل ظرفیتی جدید برای جذب منابع غیرریالی به ویژه سرمایه های خارجی در چارچوب بورس است و بسیاری از پروژه ها و فعالیت های اقتصادی را از طریق عرضه سهام تامین منابع می کند.

بانک گفت: سرمایه گذاری در این بورس داخلی و خارجی و زبان آن بین المللی است، بانک تسویه حساب این بورس یک بانک معتبر بین المللی و نهاد بازرسی آن نیز نهادی بین المللی است. بورس بین الملل پنجمین بورس در کنار بورس تهران، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا خواهد بود که نهاد آن در جزیره کیش مستقر خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ