کد خبر: ۱۱۴۲۲۸
۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

تحلیلی از تولید و فروش یک شرکت دارویی با احتمال عرضه اولیه دو زیرمجموعه
یک کارشناس اعلام کرد:

تحلیلی از تولید و فروش یک شرکت دارویی با احتمال عرضه اولیه دو زیرمجموعه

یک کارشناس با اعلام دلایل افزایش تولید و فروش شرکت دارویی حاضر در بورس ، از احتمال عرضه اولیه دو زیر مجموعه و پیش بینی فروش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا مرادی با اشاره به ارزش معاملات سهام داروسازی فارابی طی هفته های اخیر و مقایسه با گذشته و  بررسی روند تولید و فروش چند ماه­ه در تحلیلی اعلام کرد: روند تولید و فروش این شرکت به نحوی است که به نظر می­ رسد تا پایان سال جاری قادر به فروش بیش از 300 میلیارد تومان خواهد شد .

افزایش تناژ تولیدی و کاهش تخفیفات فروش در کنار اندکی افزایش قیمت محصولات و برنامه های مدیریت جدید، موجب افزایش سودآوری "دفارا" در سال جاری شده­ اند. همچنین فروش دارائی­ های غیرمولد و کاهش دوره وصول مطالبات نیز از دیگر عوامل بهبود حاشیه سود ناخالص شرکت است .

با توجه به روند تولید و فروش ماه های اخیر هم پیش­ بینی می­ شود این شرکت در سال آینده قادر به فروش 420 میلیارد تومانی باشد.

از سایر نکات اثرگذار بر سود و ارزش واقعی شرکت، وجود دو زیرمجموعه به نام­ های ژلاتین کپسول ایران و پخش هجرت است که طبق اطلاعات منتشره ،  شرکت ژلاتین کپسول ایران با مالکیت 100 درصدی "دفارا" اخیرا در فرابورس پذیرش شده و پخش هجرت نیز که از قبل درج نماد نیز شده بود. بر این اساس به نظر می رسد برنامه عرضه اولیه سهام این دو شرکت در فرابورس در دستور کار قرار دارد.

در این میان ، شرکت اول در شش ماه نخست سال قادر به تحقق سود بیش از 4.4 میلیارد تومانی شده و به نظر می رسد این رقم تا انتهای سال بالغ بر 10 میلیارد تومان برسد. متوسط نسبت P/E صنعت دارو 9.31 مرتبه بوده و با توجه به اهمیت استراتژیک این شرکت و همچنین جذابیت های مرتبط با شرکت های کوچک مقیاس، نسبت 6 مرتبه ایی P/E برای عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس جذاب باشد.

همچنین داروسازی فارابی مالک 35 درصد شرکت پخش هجرت بوده که در شش ماه اول سال جاری قادر به کسب سود 27.8 میلیارد تومانی شده و  برآوردها حاکی از آن است این رقم تا انتهای سال بالغ بر 60 میلیارد تومان خواهد بود.

مقایسه این شرکت با شرکت مشابه پخش البرز نشان می دهد پخش البرز در شش ماه اول سال با فروش بیش از 800 میلیارد تومانی توانست 5 میلیارد تومان سود محقق کند و اخیرا بلوک 32 درصدی آن با ارزش پایه  272 میلیارد تومانی توسط سهامدار عمده آگهی شده است. اما پخش هجرت در مدت مشابه بیش از 1000 میلیارد تومان فروش و بیش از 27.8 میلیارد تومان سود محقق کرده است.

برآیند این دو عرضه اولیه که طبق شنیده ها در ماه های آینده خواهد بود می تواند منجر به سود چندین میلیارد تومانی داروسازی فارابی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مهدی زاده | ساعت ۱۴:۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
پاسخ
سلام

اگه این همه خبر تو شرکت هست چرا تا به حال فارابی یک شفاف سازی هم در مورد زیر مجموعه هاش نداده توی کدال؟ !!!!!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ