کد خبر: ۱۱۴۲۴۹
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

محصول جدید سایپا و اذعان به زیان سنگین/ پیش بینی آمار تولید 98
مدیرعامل شرکت اعلام کرد :

محصول جدید سایپا و اذعان به زیان سنگین/ پیش بینی آمار تولید 98

مدیرعامل سایپا از جایگزینی برخی محصولات پیش‌فروش شده و برنامه عرضه محصولی جدید به نام رهام در سال آینده خبر داد و به زیان سنگین ناشی از تحریم و عدم قیمت‌گذاری خودرو اذعان و آمار تولید 98 را پیش بینی کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدرضا سروش در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی خودرو گفت: در حال بررسی جهت جایگزینی برخی محصولات پیش‌فروش شده که امکان تولید و پاسخگویی به تعهدات وجود ندارد، بوده و تلاش می‌ شود تا یک‌ماه آینده به جمع‌بندی برسیم.

وی افزود: سایپا طی 9 ماه گذشته متحمل زیان شدید ناشی از تحریم‌ها و عدم قیمت‌گذاری خودرو شده و عرضه خودرو با قیمتی کمتر از بهای تمام‌شده، زیان سنگینی را به شرکت‌های خودروسازی و سهامداران تحمیل کرده که باید هرچه زودتر مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه خودروهای پرفروش هم محدودیت‌هایی در زمینه تامین مواد اولیه و برخی قطعات پیشرفته برای قطعه‌سازان وجود دارد که امیدواریم با همکاری دولت و وزارت صنعت این مشکلات برطرف شود.

سروش افزود: قیمت‌گذاری جدید با مصوبه ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد و امیدواریم این مصوبه به سرعت ابلاغ شود. ضمن آنکه پیش‌بینی می‌ شود  افزایش قیمت‌ها به‌گونه‌ای خواهد بود که جذابیت لازم برای خریداران نیز حفظ شود.

وی درباره برنامه تولید خودرو برای آینده توضیح داد: با توجه به محدودیت‌ها، تمرکز بر تولید خودروهایی با درصد داخلی‌سازی بالا خواهد بود و در این بین، پروژه SP100 را که اخیرا متوقف شده بود فعال شده و تلاش می‌ شود سال آینده عرضه خودرو رهام آغاز شود.

سروش تصریح کرد: برنامه تولید ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو را برای سال آینده در اختیار وزارت صنعت قرار داده‌ایم که البته در دست بررسی بوده و هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ