کد خبر: ۱۱۴۲۸۴
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

رئیس سازمان بورس تا ۱۴۰۰ ماندنی شد/ عامل اصلی شایعه تغییر
با تصمیم وزیر اقتصاد و رای اعضا شورای عالی بورس:

رئیس سازمان بورس تا ۱۴۰۰ ماندنی شد/ عامل اصلی شایعه تغییر

با تصمیم وزیر اقتصاد و رای اعضا شورای عالی بورس، پرونده شایعه تغییر رئیس سازمان بورس بسته شد و شاپور محمدی برای ۳۰ ماه دیگر و تا سال ۱۴۰۰ همچنان عهده دار مسئولیت نهاد ناظر بازار سرمایه ایران ماند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر تغییر رئیس سازمان بورس مطرح و حتی نام برخی افراد به عنوان جانشین و مقصد آینده محمدی به میان آمد اما امروز مشخص شد شاپور محمدی تا سال 1400 همچنان عهده دار نهاد ناظر بازار سرمایه ایران خواهد بود.

براساس این گزارش، عامل اصلی شایعه تغییر رئیس سازمان مربوط به اتمام دوره 30 ماهه اول محمدی بود که اوایل بهمن به پایان می رسد  و وی خواهان کناره گیری از این سمت و باز گذاشتن دست وزیر اقتصاد برای تعیین فرد جدیدی بود . این جریان با حواشی مربوط به تغییر رئیس سازمان خصوصی سازی توامان و منجر به تقویت تصمیم وزیر برای تغییر رئیس سازمان بورس شده بود .

در این میان چند روز پیش هم دو عضو شورای عالی بورس در گفت وگو با بورس پرس، شایعه جابجایی در ریاست سازمان را تایید نکردند و خواهان عدم حفظ آرامش و تصمیم نهایی وزیر در جلسه پیش رو شدند که در نهایت مشخص شد، فرهاد دژپسند و دیگر اعضا حاضر در جلسه امروز شورای عالی ، ضمن مخالفت با کناره گیری محمدی ، خواهان ادامه فعالیت وی شدند.

به این ترتیب ، طبق قانون بازار اوراق بهادار ، وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس حکم 2.5 ساله ریاست محمدی را امضا کرد تا بار دیگر پرونده شایعه تغییر وی حداقل برای 30 ماه آینده بسته شود.    

وی در اوایل مرداد 95 و بعداز کناره گیری محمد فطانت، به عنوان سومین رییس سازمان بورس در دوران ساختار جدید بازار سرمایه و از آذر 84 ، شروع به فعالیت کرده بود .

در این رابطه یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس به سنا گفت: در جلسه امروز جلسه شورای عالی بورس به ریاست فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و با حضور همه اعضا ، وزیر با اشاره به دستاوردهای  دو سال اخیر سازمان بورس، خواستار تداوم فعالیت شاپور محمدی به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار شد.

وی افزود: بنابراین محمدی با رای مثبت همه اعضای شورای عالی بورس برای یک دوره ۳۰ ماهه دیگر تصدی سازمان بورس و اوراق بهادار را بر عهده گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ