کد خبر: ۱۱۴۳۳۸
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰

نتیجه مذاکره چین و آمریکا با وعده خرید بیشتر و حمایت از مالکیت معنوی

نتیجه مذاکره چین و آمریکا با وعده خرید بیشتر و حمایت از مالکیت معنوی

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا پس از پایان گفت وگوهای تجاری با چین اعلام کرد : پکن وعده داده کالا و محصولات و خدمات بیشتری از ایالات متحده خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  به نقل از رویترز، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا بعد از گفت وگوهایی که در پکن انجام شد در بیانیه ای اعلام کرد: دو طرف درخصوص راه های دستیابی به انصاف و توازن در روابط تجاری میان دو کشور گفت وگو کردند.

در این بیانیه که جزئیات چندانی از محتوای مذاکرات منتشر نشده آمده است: مقام های دو کشور درباره حمایت از مالکیت معنوی و لزوم توافق به منظور حل مناقشه تجاری گفت وگو کردند و چین پذیرفت میزان قابل توجهی محصولات کشاورزی و خدمات و تولیدات کارخانه ای از جمله در حوزه انرژی از آمریکا خریداری کند. 

دونالد ترامپ و شی جین پینگ ماه دسامبر توافق کردند تا آتش بس 90 روز برقرار کرده و طی این مدت به گفت وگوهای تجاری ادامه دهند. ترامپ تهدید کرده اگر تا دوم ماه مارس توافقی حاصل نشود تعرفه 10 درصدی بر دویست میلیارد کالای چینی را به 25 درصد افزایش خواهد داد. چین با وضع تعرفه های مشابه دست به اقدام تلافی جویانه علیه آمریکا زده است.

بنا به این گزارش، شرکت های دو کشور فشار ناشی از تعرفه ها را بیش از پیش احساس می کنند. شرکت آمریکایی اپل هفته گذشته اعلام کرد : تقاضای محصولات این شرکت در چین کاهش یافته و از این رو پیش بینی کرد که فروش محصولات آن کاهش یابد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ