کد خبر: ۱۱۴۳۴۱
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰

روابط روسیه با ایران بیش از گذشته گسترش می‌یابد
معاون وزیر امور خارجه:

روابط روسیه با ایران بیش از گذشته گسترش می‌یابد

معاون وزیر خارجه روسیه تحریم‌های آمریکا را نشانه ضعف این کشور عنوان کرد و گفت: روابط روسیه با ایران بیش از گذشته گسترش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  به نقل از تاس سرگئی ریابکوف تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را نشان دهنده ضعف آمریکا دانست. 

وی افزود: تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات اتهامات علیه روسیه ارائه نشده است. 

این مقام مسئول همچنین بر همکاری نزدیک میان روسیه با ترکیه و ایران در سوریه تاکید کرد و توضیح داد: عامل اصلی همکاری روسیه با ترکیه و ایران در سوریه نقش قابل توجه این کشورها در حل مسائل سوریه و به طور کلی در خاورمیانه است و روسیه همچنان به همکاری خود با کشورهای مذکور ادامه خواهد داد. 

ریاباکوف به مسئله حل اختلافات مسکو و آنکار پس از سقوط جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت: در روابط تاریخی روسیه و ایران دوره‌های دشواری وجود داشته اما در حال حاضر همکاری‌های مثبت باعث حل مشکلات شده و روابط تهران و مسکو در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و انرژی بیش از گذشته گسترش خواهد یافت . با ایران در دریای خزر همکاری نزدیک داریم.

وی اعلام کرد: گفت‌وگوهای مسکو  با تمامی بازیگران درگیر در سوریه از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا ادامه خواهد داشت و مسکو هیچ برنامه پنهانی ندارد و از تلاش چندکشور به رهبری آمریکا برای مانع تراشی در برابر تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه ابراز تاسف شدید کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ