کد خبر: ۱۱۴۳۴۸
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱

لزوم رفع ابهام از موضع جدید مرکز آمار توسط مجلس
رئیس مرکز آمار خبر داد:

لزوم رفع ابهام از موضع جدید مرکز آمار توسط مجلس

رئیس مرکز آمار با بیان اینکه در هیچ جای دنیا دو نرخ تورم و رشد اقتصادی اعلام نمی‌شود،گفت: مجلس می تواند با طرحی دو فوریتی از قانون مصوب در این باره رفع ابهام کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، امیدعلی پارسا گفت: وقتی منابع محدود است و به علت محدودیت مالی نمی‌توانیم 50 درصد آمار لازم را تولید و منتشر کنیم چرا باید موازی‌کاری کنیم و منابع را هدر دهیم.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری برای پرهیز جدی از دستکاری آمار افزود: وقتی دو دستگاه آمارهای متفاوت تولید کنند که در جزئیات و ساختار خیلی فرق دارند، منشأ اختلاف و بی‌اعتمادی مردم به آمار و اعداد و ارقام رسمی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بانک مرکزی باید کار تخصصی‌ خود را انجام دهد، ادامه داد: تا قبل از سال 1960 متولی تولید و انتشار آمار بانک‌های مرکزی‌ بودند اما از آن تاریخ به بعد مسئولیت به مرکز یا سازمانی مستقل و بی‌طرف تحت عنوان مرکز آمار یا سازمان آمار واگذار شد.

پارسا مسئولیت تصویب نهایی تصمیم درباره رفع موازی‌کاری را شورای عالی آمار و مجلس دانست و گفت: مجلس می‌تواند با طرحی دو فوریتی از قانون مصوب در این باره رفع ابهام کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ