کد خبر: ۱۱۴۳۷۵
۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲

توضیح معاون وزیر درباره تامین سرمایه در گردش خودروسازان

توضیح معاون وزیر درباره تامین سرمایه در گردش خودروسازان

معاون طرح و توسعه وزارت صنعت درباره تامین سرمایه در گردش خودروسازان توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید زرندی با بیان اینکه  رویکرد وزارت صنعت، حمایت از قطعه سازان بوده و خودروسازان برای بومی سازی و ارتقای داخلی سازی باید به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی رجوع کنند به ایرنا گفت: رشد بیش از 100 درصدی هزینه ها بویژه محصولات فلزی، پتروشیمی و الکترونیکی، هزینه های خودروسازان را افزایش داده اما از آنجایی که خودرو کالایی حساس است باید نگاه محوری داشته باشیم.

وی درخصوص پیشنهاد تامین نقدینگی برای خودروسازان گفت: این وزارتخانه برای خودروسازان و همه شرکت هایی که دولت در آنها سهام دارد، سرمایه در گردش در نظر نگرفته است. خودروسازان نیازمند برنامه حداقل پنج ساله هستند تا بتوانند روال مشخصی را در تولید محصول در شرکت ها پیاده کنند.

بنابراین گزارش، زرندی پیش از این درمورد اجرای طرح رونق تولید در سال گذشته گفته بود : از بهمن سال جاری با حمایت صندوق توسعه ملی اجرای تبصره 18 قانون بودجه 97 را در دستور کار قرار خواهیم داد که از طریق سامانه بهین یاب عملیاتی می شود.این مهم با اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی، 10 هزار میلیارد تومان منابع داخلی بانک ها و یارانه هزار میلیارد تومانی دولت برای صنایع اجرایی می شود که فرآیند آن یک ساله خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ