کد خبر: ۱۱۴۴۳۱
۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

علت افزایش١٠٠ درصدی قیمت محصولات سایپا / فروش شرکت ها
مدیرعامل اعلام کرد:

علت افزایش١٠٠ درصدی قیمت محصولات سایپا / فروش شرکت ها

مدیرعامل سایپا با اعلام علت افزایش ١٠٠ درصدی قیمت محصولات در زمان تحویل از زمان تحویل بخش عمده تعهدات و واگذاری بخشی از شرکت‌های مازاد به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا سروش در پاسخ به این نکته که برای پیش‌فروش خودرو باید با بررسی و تامین قطعات و تمام جوانب ، متعهد شد اما چرا روش دیگری پیش گرفته می‌شود به برنامه ویژه خبری شبکه گفت: تا اوایل سال جاری،روند تولید و تحویل به طور منطقی عمل ‌شد اما شوک ناشی از مشکلات تامین ارز و قطعات باعث عدم ایفای به موقع تهعدات شد. در ادامه هم مشکل تامین قطعات منجر به کاهش تولید و تحویل خودرو شد.

وی درخصوص علت افزایش١٠٠ درصدی قیمت محصول در زمان تحویل و تسویه حساب نسبت به زمان ثبت‌نام‌ها گفت: قرارداد خودروسازها با خریداران بر اساس شرایط مقطع و قیمت نهایی که قیمت روز محصول است، تعیین می‌شود. بنابراین چون همواره با تغییراتی در بازار روبرو هستیم، قیمت‌ زمان تحویل مبنای محاسبه خواهد بود. اما زمانی که ثبت‌نام‌ها انجام شد با یک قیمت ارز در زمان ترخیص با شرکت با قیمت دیگری تسویه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه در قرارداد با مشتریان خواهد بود، ادامه داد: بخش عمده تعهدات تا پایان سال ایفا می شود و بخش دیگر تا اردیبهشت سال آینده تحویل داده خواهد شد.

سروش با بیان اینکه کاهش سرمایه در گردش باعث بروز مشکلات عدیده در سایپا شده ، ادامه داد: این شرکت بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان سال بخشی از آن و بخشی از شرکت‌های مازاد را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ