کد خبر: ۱۱۴۵۳۸
۱۲:۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵

نشانه پویایی اقتصاد ایران و شرایط  عادی شرکت بورسی کشتیرانی
سرپرست سازمان توسعه تجارت و مدیرعامل مدعی شدند:

نشانه پویایی اقتصاد ایران و شرایط عادی شرکت بورسی کشتیرانی

سرپرست سازمان توسعه تجارت، نشانه پویایی اقتصاد ایران را اعلام کرد و مدیرعامل کشتیرانی هم گفت: مشکلاتی در صادرات و واردات هست اما مسیر‌ها همچنان به شکل دیگری باز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا مودودی با موضوع صادرات در مسیر توسعه به شبکه خبر گفت: تراز تجاری مثبت بوده و در شرایط خاص، تحریم صادرات قفل نشد و آمار‌ها نشان می‌دهد صادرات رو به رشد است. 

وی با اشاره به مشکلات برگشت ارز صادراتی افزود: از دلایل اصلی این مشکل نرخ پایه گمرکی است که با قیمت فروش همخوان نیست. با توجه به مشکلات بخش خصوصی در روند برگشت ارز نرخ پایه گمرکی برخی کالا‌ها اصلاح شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در مقطعی از سال جاری اعلام شد صادرات با ریال به برخی کشور‌های همسایه مجاز است اما این پول باید به سامانه نیما بر می‌گشت. طبق این مجوز بخش خصوصی معتقد است این صادرات چون به ریال بوده و به بازار وارد شده نیاز به برگشت به نیما نیست. با مطرح شدن برگشت ارز بسیاری از شرکت‌ها از کارت‌های واسطه‌ای استفاده می‌کنند. 

مودودی گفت: نیاز به کالا‌های ایرانی در خارج وجود دارد و آن‌ها به هر طریقی این کالا‌ها را تامین می‌کنند اما باید مشخص کنیم خروج کالا از چه طریقی انجام می‌شود. 

محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی ایران هم با اشاره به کارشکنی و شیطنت برخی کشو‌رهای دشمن گفت: هیچ اختلالی در امر صادرات و واردات به وجود نیامده است. ۸۵ درصد صادرات و واردات ایران از طریق دریا انجام می‌شود و ۹۰ درصد حمل و نقل در دنیا از طریق دریا است.

وی ادامه داد: مشکلات در لایه‌های مختلف صادراتی و وارداتی با سنگ اندازی برخی کشور‌ها وجود دارد اما مسیر‌ها همچنان به شکل دیگری باز شده است. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ