کد خبر: ۱۱۴۵۳۹
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵

ارزشمندترین دارایی بزرگترین بانک بورس و خوش بینی به آینده
مدیرعامل اعلام کرد:

ارزشمندترین دارایی بزرگترین بانک بورس و خوش بینی به آینده

مدیرعامل بانک صادرات با اعلام ارزشمندترین دارایی، پیشرفت‌های سال گذشته را اعلام کرد و گفت: این بانک با بکارگیری استراتژی‌های جدید در مسیر توسعه بیشتر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت‌اله صیدی با بیان اینکه زیر‌ساخت‌های قدرتمند ارزشمندترین دارایی بانک صادرات است به نشریه بین‌المللی بیزینس یر گفت: این بانک با بکارگیری استراتژی‌های جدید برای افزایش سهم از بازار، کاهش هزینه‌ها و جذب سپرده‌های ارزان‌قیمت در مسیر توسعه بیشتر قرار گرفته و از محدودیت‌ها با سلامت عبور خواهد کرد.

وی با برشمردن ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های حاصله سال گذشته افزود: نشانه‌های مثبت در تولید ناخالص داخلی، ترکیب و ویژگی‌های جمعیتی و فرهنگ تجاری، باعث امیدواری بیش از پیش نسبت به آینده اقتصاد ملی است. کاهش وابستگی اقتصاد ملی به نفت، تمرکز بر سایر بخش‌های اقتصادی را بیشتر کرده که نشان می دهد در سال‌های آینده نظام بانکی تغییرات مبنایی را که دارای کارایی و بهره‌وری بیشتری است، خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: نظام بانکداری ایران و بازار سرمایه بعد از امضای برجام از یک دوره رشد برخوردار بوده و "وبصادر" نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. به‌ علت بعضی مسائل فنی با توجه به استانداردهای گزارش مالی زیان عملیاتی را در صورت‌های مالی و حساب سود و زیان شناسایی کردیم. در جستجوی ریشه زیان‌های مالی بودیم و معایب خاصی در ساختار مالی بانک‌ پیدا کردیم. در نتیجه اصلاح این معایب در عملیات‌های بانکداری و ارتقای ساختار مالی در اولویت کارها قرار گرفت.

کاهش 20 درصدی زیان‌ در 3 ماهه نخست سال

صیدی ادامه داد: مطالبات غیرجاری از جمله چالش‌هایی هستند که تمامی بانک‌ها در جهان با آن مواجه بوده‌اند. به‌سختی تلاش کردیم تا این معضل را  به‌مرور اصلاح کرده و در پی آن به سودهای عملیاتی دست یافتیم.در سه ماهه اول سال مالی، شاهد کاهش 20 درصدی زیان‌های عملیاتی در مقایسه با سال قبل بودیم که خبر خیلی خوبی برای مشتریان و سهامداران بانک بود. هرگز قصد بلندپروازی نداشتیم چراکه این کار فشار زیادی بر بخش مالی وارد می‌آورد.

وی گفت: در عوض به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بانک‌ها توانستیم به ظرفیت واقعی نزدیک شویم. خوشبختانه طوری برنامه‌ریزی کردیم تا منابع‌ را حدود 15 درصد افزایش دهیم، مقداری که برای بانکی نظیر صادرات یک پیشرفت قابل توجه محسوب می‌شود.با اتحادیه اروپا درباره برخی محدودیت‌ها مذاکره داشته و توانستیم بانک را از فهرست تحریم‌ها خارج کنیم. این دستاوردی با ارزش است که قادر می‌سازد فعالیت‌های بانکداری بین‌المللی را در اروپا ادامه دهیم.

مدیرعامل بانک صادرات درخصوص اینکه چگونه "وبصادر" توانست به‌عنوان یک برند مشهور ایرانی معرفی شود؟ گفت: جایگاه حال حاضر تنها به دلیل رشد در یک حوزه خاص نیست. در واقع زیرساخت‌های قدرتمند بانک با ارزش‌ترین دارایی آن محسوب می‌شوند و در راستای تقویت آن، آموزش کارکنان با محوریت خدمت به مردم با موثرترین شیوه را در دستور کار قرار داده‌ایم. با زیرساخت‌های در نظر گرفته شده، حجم گسترده‌ای از موضوعات از راه حل‌های حوزه IT گرفته تا فرهنگ سازمانی مد نظر است و توانسته به‌صورت متواتر از نسل‌های قبلی بانک به نسل حاضر انتقال یابد.

تعداد نیروی انسانی و امکان حذف بعضی شعبات

صیدی افزود: اکنون دارای 30 هزار کارمند شاغل و به همین تعداد بازنشسته هستیم که گهگاه وظایف خاصی به آنها محول می‌شود. علاوه براین، هرگاه این افراد باسابقه در سیستم نقصی مشاهده کنند، توجه را به‌سمت آن نقیصه جلب می‌کنند. نسل حاضر و قبلی کارکنان حقیقتاً مانند یک جامعه هستند. با وجود اینکه به‌واسطه عصر دیجیتال و سیستم بانکداری الکترونیکی، امکان حذف بعضی از شعبه‌ها و کاهش هزینه‌ها در شهرهای کوچک وجود دارد اما حضور فیزیکی در هر استان، شهرستان و شهر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از شهرداران، نمایندگان مجلس و شورای شهر ازسوی ساکنین درخواست کردند تا شعبه‌ها پابرجا بمانند. این موضوع مؤید محبوبیت بانک صادرات نزد مردم است.     

وی تصریح کرد: با وجود رقابت‌های شدید در میان قطب‌های مالی در اروپا و خاورمیانه نظیر دوبی، فرانکفورت، پاریس و لندن تلاش را برای بالا بردن سطح حضور بین‌المللی به کار خواهیم گرفت. در گذشته، شعبه‌های خارجی اساساً تجارت بین ایران و کشورهای میزبان را تسهیل کرده بود و به‌ندرت در مناطق محلی فعالیت داشت. به‌هرحال اکنون قصد داریم تا خدمات بانکداری فرامرزی را به‌خوبی عرضه کنیم.

ارزیابی خدمت به 46 میلیون مشتری

این مقام مسئول خدمت به 46 میلیون مشتری را یک ظرفیت بزرگ ارزیابی کرد و گفت: درصدد هستیم بین مشتریان یک توازن برقرار سازیم و توجهی برابر به بانکداری خرد، تجارت‌های کوچک و شرکت‌های بزرگ داشته باشیم. به‌دلیل حضور گسترده شعب به تعداد زیادی از مشتریان شخصی و انفرادی خدمت بانکی ارائه می‌کنیم. در مقایسه با شرکت‌های تجاری بزرگ، مشتریان انفرادی تعهد بیشتری نسبت به بازپرداخت وام‌ها در موعد مقرر دارند و کار با آن‌ها ریسک خیلی کمی برای بانک دارد.

صیدی گفت: براساس اصول اقتصادی، داشتن 46 میلیون مشتری در سراسر ایران، نشانه سود پرمنفعت بانکداری خرد برای بانک است. چنین حجم عظیمی از مشتریان تضمین می‌کند سرمایه‌گذاری‌ها هرگز محدود به یک موضوع نخواهد شد. به‌علاوه کارمزد تراکنش‌های کوچک در بانکداری خرد (بین 500 تا هزار تومان معادل تقریباً 11 سنت آمریکا) حجم خیلی زیادی از درآمد را برای بانک به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ