کد خبر: ۱۱۴۵۶۵
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵

دو عامل مهم در تعیین قیمت ماه آینده دلار/ نوسان در۱۰ هزار تومان عادی است
رئیس اسبق بانک مرکزی:

دو عامل مهم در تعیین قیمت ماه آینده دلار/ نوسان در۱۰ هزار تومان عادی است

رئیس اسبق بانک مرکزی نوسان دلار ۱۰ هزار تومان را عادی دانست و دو عامل مهم در تعیین قیمت ماه آینده دلار را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طهماسب مظاهری در پاسخ به این سوال که چگونه باید به قیمت واقعی ارز دست یافت به رادیو گفت: در این مورد میان کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد. اما فرمول به اضافه و منهای 15 درصد در برآوردها وجود دارد و بر این اساس محاسبه می‌شود.

وی افزود: طی 6 ماه اخیر بانک مرکزی رویکرد جدیدی اتخاذ کرده و سران سه قوه مدیریت این نهاد را فارغ از سلایق سیاسی و نظرات اداری دولت بر عهده  بانک مرکزی گذاشته‌اند تا با شناخت از بازار ارز آن را مدیریت کند.

این مدیر اسبق بانکی ، اولین اقدام صحیح بانک مرکزی را توجه به واقعیت‌های بازار دانست و ادامه داد: نرخ بازار ارز در گذشته توسط دولت نفی می‌شد اما مقررات و اصول متناسب با ارز توسط بانک مرکزی تنظیم شد.

مظاهری نوسان قیمت ارز حول و حوش 10 هزار تومان را مبتنی بر نوسانات بازار عنوان کرد و گفت: دو عامل در تعیین نرخ ارز برای ماه آتی وجود دارد. یکی مدیریت داخلی است که اگر دولت به همین روند ادامه دهد و به خاطر مسائل سیاسی بانک مرکزی را مجبور نکند تصمیمات اداری غلط بگیرد، می‌توان آرامش و ثبات را در بازار ارز شاهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بازار از سویی توسط ارز حاصل از صادرات و از طرفی به‌وسیله تقاضای ارز وارداتی به تعادل می‌رسد ولی تقاضای ارز جهت واردات کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی کم شده و شرایط تخصیص ارز کم شده و بازار شفاف نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ