کد خبر: ۱۱۴۵۹۸
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶

رکورد بی‌سابقه بانک مرکزی چین با تزریق ۸۳ میلیارد دلار

رکورد بی‌سابقه بانک مرکزی چین با تزریق ۸۳ میلیارد دلار

بانک مرکزی چین با تزریق ۸۳ میلیارد دلار، بزرگترین تزریق روزانه نقدینگی در تاریخ را رقم زد که تلاش دیگری برای مقابله با کند شدن روند رشد دومین اقتصاد جهان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ساعاتی قبل، بانک مرکزی چین بزرگترین تزریق روزانه نقدینگی به بازار در تاریخ را انجام داد. این نشانه دیگری از تسهیل سیاست‌های چین برای مقابله با کند شدن روند رشد دومین اقتصاد جهان است.

بانک مرکزی چین ۳۵۰ میلیارد یوآن از طریق توافقات خرید اوراق ذخیره ۷ روزه و ۲۲۰ میلیارد یوآن نیز از راه توافقات خرید اوراق ذخیره ۲۸ روزه به فعالیت‌های بازارهای آزاد تزریق کرد.

به طور خالص، بانک مرکزی چین ۵۶۰ میلیارد یوآن (۸۲.۷۳ میلیارد دلار) به بازار تزریق کرده است چرا که امروز موعد سررسید پرداخت ۱۰ میلیارد یوآن از اوراق ذخیره قبلی به بانک مرکزی است.

ترین نگوین اقتصاددان ارشد ناتیکسیس در هنگ‌کنگ در این رابطه گفت: داده‌های تجاری بسیار ناامیدکننده ماه دسامبر و افت تولید، باعث شده است که مقامات چین به این اتفاق نظر برسند که اقتصاد به تصمیمات حمایتی بیشتری نیاز دارد و تزریق بزرگ نقدینگی به بازار، همین دیدگاه را منعکس می‌کند.

اقدام بانک مرکزی چین حال‌وهوای بازارها را بهبود بخشید. قیمت پیش‌خرید اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری چین برای تحویل در ماه مارس که محبوب‌ترین اوراق بازارهای مالی این کشور هستند، ۰.۴۲ درصد رشد کرد و به ۹۸.۱۵۵ یوآن رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ