کد خبر: ۱۱۴۶۰۱
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶

واکنش‌های اولیه به رویداد بسیار مهم بریتانیا و شکست برگزیت

واکنش‌های اولیه به رویداد بسیار مهم بریتانیا و شکست برگزیت

طرح نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در مجلس بریتانیا رد شد و با واکنش گسترده‌ای بین سران کشورهای اروپایی همراه شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رادیو فردا، نمایندگان مجلس عوام بریتانیا طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) را با ۴۳۲ رای منفی در مقابل ۲۰۲ رای مثبت رد کردند. دولت بریتانیا تا دوشنبه هفته آینده فرصت دارد طرح جایگزین ارائه کند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دراین باره گفت: اگر بریتانیا بدون توافقی با اتحادیه اروپا از این اتحادیه جدا شود، بزرگترین بازنده خواهد بود. رای منفی پارلمان شکستی برای ترزا می محسوب می‌شود.

دونالد توسک رئیس اتحادیه اروپا هم اعلام کرد: اعضای اتحادیه اروپا همچنان موضعی یکپارچه در قبال این طرح دارند. از نتیجه رای‌گیری متاسفیم و از دولت بریتانیا می‌خواهیم هرچه زودتر در خصوص گام بعدی اعلام موضع کند.

یان کلود یونکرز رئیس کمیسیون اروپایی نیز گفت: اتحادیه اروپا اقدامات برای خروج بدون توافق بریتانیا را تشدید می‌کند. خطر خروج آشفته بریتانیا با این رای افزایش یافته است.

اولاف شولتز معاون صدراعظم آلمان، روز شکست طرح ترزا می را روز تلخ اروپا خواند و گفت: به طور کامل آماده‌ایم اما برگزیت گزینه‌ای سخت با کمترین جذابیت برای اروپا و بریتانیا خواهد بود.

دولت ایرلند اعلام کرد: مشخص است که به رغم شکست طرح ترزا می، اتحادیه اروپا حاضر به مذاکره مجدد در این خصوص نیست. برگزیت آشفته برای همه طرف‌های این توافق نتیجه بدی است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ