کد خبر: ۱۱۴۶۰۴
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶

دلار با اداره دولت به ۸ هزار تومان هم می رسد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دلار با اداره دولت به ۸ هزار تومان هم می رسد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت اگر اراده کند حتی می‌تواند قیمت دلار را به ۸ هزار تومان برساند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسن‌نژاد با اشاره به نوسانات نرخ ارز در یک هفته اخیر به خانه ملت گفت: نوسانات نرخ ارز نشان می‌دهد قیمت قابل پیش‌بینی نیست چراکه در بازاری می‌توان از اقتصادسنجی و داده های آماری استفاده و یک متغیر را پیش‌بینی کرد که این بازار در درجه نخست قابل رقابت کامل بوده و در درجه دوم مولفه‌های تاثیرگذار بر این بازار در دسترس باشد.

وی با بیان اینکه بازار ارز 100 درصد انحصاری است، افزود: انحصاری به این معنا که خریدار و فروشنده اصلی دولت است و در این بازار باید انحصارگر قیمت را تعیین کند. لذا دولت تصمیم می‌گیرد دلار 9 هزار تومان و یا 16 هزار تومان شود. دولت متوجه شد که حجم مسافرت و واردات صفر و تورم افسارگسیخته در جامعه ایجاد شده است بنابراین قیمت دلار را به ارقامی پایین‌تر بازگرداند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دولت هر زمانی که اراده کند می‌تواند قیمت ارز را با هر رقمی تعیین کند، ادامه داد: کاهش قیمت ارز زمانی رخ داد که دیگر کششی در بازار وجود نداشت لذا دولت به بازار ورود کرد.

حسن‌نژاد گفت: اگر دولت بخواهد می‌تواند قیمت ارز را به 8 هزار تومان کاهش دهد، البته دولت هم اکنون در حوزه تعیین قیمت ارز زیر 10 هزار تومان بازی می‌کند. میانگین موزون قیمت ارز در بازار زیر 10 هزار تومان است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ