کد خبر: ۱۱۴۶۰۵
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶

اثر عدم فروش دو بلوک ۶۷ و ۱۰۰ درصدی در قیمت دومین شرکت بزرگ

اثر عدم فروش دو بلوک ۶۷ و ۱۰۰ درصدی در قیمت دومین شرکت بزرگ

تاپیکو دومین شرکت بزرگ بورس با اعلام عدم فروش بلوک ۶۷.۵ درصدی پتروشیمی غدیر و ۱۰۰ درصدی سهام یک زیرمجموعه دیگر با توقف و بازگشایی نماد و کاهش قیمت سهام روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تاپیکو که با سرمایه 8.15 هزار میلیارد تومانی دومین شرکت بزرگ بورس از لحاظ سرمایه اسمی بشمار می رود ، از عدم حصول نتیجه در دو برنامه فروش دارایی خبر داد و امروز با توقف و بازگشایی نماد و کاهش اندک و حدود  یک درصدی قیمت سهام روبرو شد.

براساس این گزارش، این هلدینگ دیروز از طریق شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین اقدام به عرضه بلوک 67.5 درصدی پتروشیمی غدیر کرد اما کسی حاضر در این معامله ۱.۷ هزار میلیارد تومانی نشد.

این بلوک شامل بیش از 878 میلیون و 348 هزار سهم با قیمت پایه 19478 ریالی هر سهم بود که در بازار اول فرابورس عرضه شده بود تا در صورت انجام معامله، تاپیکور از ترکیب سهامداری "شغدیر" خارج شود.

همچنین تایپکو در مزایده 100 درصد سهام شرکت توسعه نفت و گاز آریا تومان ناکام ماند.

فعالیت اصلی این شرکت احداث پالایشگاه میعانات گازی به ظرفیت 60 هزار بشکه در روز (یک واحد از 8 پالایشگاه طرح فراگیر پالایش سیراف) واقع در میدان گازی پارس جنوبی بوده و مهمترین دارایی های آن شامل 12 میلیارد تومان سرمایه گذاری در شرکت زیر ساخت فراگیر پالایشی سیراف و حدود 5.4 میلیارد تومان پیش پرداخت سرمایه گذاری ها به شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف بابت سهم شرکت از هزینه های اجرای عملیات آماده سازیی طرح است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ