کد خبر: ۱۱۴۶۱۳
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶

نظر معاون سازمان بورس‌ درباره اثر معاملات الگوریتمی در خرید و فروش تحلیلی

نظر معاون سازمان بورس‌ درباره اثر معاملات الگوریتمی در خرید و فروش تحلیلی

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: با توسعه معاملات الگوریتمی جلوی رفتارهای هیجانی در بورس گرفته شود و افراد بر اساس تحلیل و استراتژی اقدام به خرید و فروش می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، حسن امیری در مراسم آغاز به کار نخستین دوره معاملات الگوریتمی بازار سرمایه گفت: از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه فرهنگ سازی و آشنایی با بازار سرمایه است.بازارهای مالی پیچیدگی های بسیار زیادی پیدا کرده اند به طوری که فعالیت های بین رشته ای مانند اقتصاد رفتاری، روانشناسی، هوش مصنوعی و مسائل اقتصادی در بازار سرمایه گسترش یافته است.

وی افزود: در معاملات الگوریتمی به موضوع سفارش گذاری پرداخته و حجم معاملات، زمان بندی و قیمت سهام مورد توجه قرار می گیرد.در این نوع معاملات به تحلیل سهامداران اهمیت زیادی داده می شود و می‌تواند خلاء موجود درباره تحلیل ها و استراتژی های معاملاتی در بازار سرمایه را پر کند.

بنابراین گزارش،در نخستین دوره مسابقات الگوریتمی بازار سرمایه 20 گروه با ارائه الگوریتم ها و استراتژی های مختلف به معامله می پردازند. این دوره از مسابقات اول اسفند ماه به پایان می رسد.افزایش حجم معاملات، استفاده از تحلیل ها و استراتژی ها و دوری از رفتارهای هیجانی از مهم‌ترین مزیت‌های معاملات الگوریتمی به شمار می رود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ