کد خبر: ۱۱۴۶۵۰
۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

هشدار به استیضاح وزیر صنعت در صورت عدم ساماندهی بازار خودرو
نماینده مجلس مطرح کرد:

هشدار به استیضاح وزیر صنعت در صورت عدم ساماندهی بازار خودرو

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از عدم نظارت سازمان ها بر پیش فروش‌ خودروها گفت: اگر وزیر صنعت به موضوع پیش فروش‌ها، قیمت و وضعیت بازار خودرو ورود نکند، استیضاح وی کلید می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیر خجسته با تاکید بر اینکه افزایش قیمت محصولات پیش فروش شده غیرقانونی است به خانه ملت گفت: به علت عدم شفافیت در قراردادهای پیش فروش شده آسیب بسیاری به مردم تحمیل شد.برخی خودروسازان نه تنها اموال مردم را به غارت می‌برند بلکه با رفتار گستاخانه به خریداران بی‌احترامی نیز می‌کنند.

وی با انتقاد از مصوبه تنظیم بازار مبنی بر نحوه قیمت‌گذاری محصولات پیش فروش شده،افزود: خودروسازان باید به تعهدات عمل کنند آنها نمی‌توانند محصولات پیش فروش شده پیش از شهریور را به قیمت قبلی و پس از شهریور را با قیمت‌های جدید به مردم تحویل دهند.نباید سیاست قیمت گذاری خودرو 5 درصد کمتر از قیمت بازار اجرا شود چراکه نرخ بازار توسط دلالان و افرادی که می توانند به راحتی سوءاستفاده کنند مشخص می شود.

این نماینده مجلس پیشنهاد داد: قیمت خودرو باید حداکثر 5 تا 10 درصد بیشتر از قیمت تمام شده مشخص شود.اگر خریداران پیش از افزایش نرخ دلار در پیش فروش ثبت نام کردند باید براساس قیمت‌های قبلی خودرو به آنها تحویل داده شود. پیش از افزایش قیمت دلار 270 هزار نفر متقاضی دریافت بودند.
در حالی که این شرکت‌ها به تعهدات قبلی عمل نکرده اند چگونه می‌توانند مجدد خودرو پیش فروش کنند.

خجسته ادامه داد: نمایندگان شرکت‌‌های خودروسازی با حضور در صداوسیما از بی اطلاعی مردم و نمایندگان مجلس سخن می گوید چراکه آنها از احتکار خودرو و مکان انبار آنها اطلاع دارند. زمانی که نرخ دلار افزایش پیدا کرد بلافاصله انبارها و قطعات را خالی کرده و در سایر مکان‌ها احتکار کردند.در صورتی که شرکت‌ها از نبود قطعات گله‌مندند چگونه می‌توانند خودرو را با افزایش قیمت به بازار عرضه ‌کنند.در پیش‌فروش هایی که در حال انجام است شفافیت وجود ندارد چراکه نوع خودرو، زمان تحویل، قیمت و... مشخص نیست.

وی با بیان اینکه پیش فروش مجدد به رغم عمل نشدن به تعهدات قبلی ظلم بزرگی در حق مردم است،گفت: هیچ نهاد و سازمانی به این پیش فروش‌ها نظارت نمی‌کند.در صورتی که موضوع پیش فروش‌ها، قیمت و وضعیت بازار خودرو به درستی ساماندهی نشود و وزیر صنعت به این موضوع ورود نکند، استیضاح رحمانی کلید می‌خورد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ