کد خبر: ۱۱۴۶۶۳
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

ارزیابی امید قائمی از سهام بانکی و پیش بینی روند دو ماه آینده بازار

ارزیابی امید قائمی از سهام بانکی و پیش بینی روند دو ماه آینده بازار

مدیرعامل سرمایه گذاری اهداف ضمن ارزیابی صنعت بانکی در سایه اقدام موثر سازمان بورس و بانک مرکزی، وضعیت دو ماه آینده بازار را باتوجه به تحولات اقتصاد جهانی پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی امید قائمی درباره وضعیت دو ماه آینده بازار را باتوجه به تحولات اقتصاد جهانی به سنا گفت: بی شک متغیری مانند قیمت نفت و تغییرات مثبت قیمتی در این محصول تاثیر مستقیمی بر بازارها خواهد داشت. در این میان بازار سرمایه نیز از این قاعده مستثنی نیست به ویژه اینکه بخش مهمی از شرکت های بورسی نفتی، پتروشیمی و صنایع وابسته به نفت هستند.

وی با اشاره به امیدهای ایجاد شده در پی صعود نفت پس از ریزش های قیمتی و همچنین ثبات نسبی نرخ ارز گفت: این امیدها پیش بینی سرمایه گذاران را نسبت به بازار مثبت کرده و موجب شده تا منابع سرمایه گذاران به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کند. این امیدها در مجموع از افزایش سود شرکت ها به دلایل مختلفی همچون افزایش قیمت نفت و تعیین تکلیف نرخ تسعیر ارز در برخی صنایع ناشی شده است.

این کارشناس بازار سرمایه حضور پررنگ حقیقی ها نسبت به حقوقی ها در بازار هفته گذشته را اتفاقی مثبت خواند و افزود: وجود اخباری مثبت در برخی صنایع سبب اقبال سهامداران حقیقی به بازار شده که از این جمله می توان از تشکیل صف های خرید در صنایع بانکی، کالایی و خودرویی نام برد.اقدامات بانک مرکزی در ایجاد جو مثبت در صنایعی مانند صنایع بانکی موثر ارزیابی می شود. اتفاق خوبی که با همکاری بانک مرکزی و سازمان بورس افتاد این بود که سهام برخی بانک ها که برای طولانی مدت متوقف بوده با دستورالعملی بازگشایی و نسبت به برگزاری مجامع آنها نیز اقدام شد.

امید قائمی ادامه داد: تسعیر دارایی های ارزی بانک ها نیز یکی دیگر از مباحثی بود که به سرعت به آن رسیدگی شد. پیش بینی می شود دارایی های ارزی بانک ها با این اقدام، تسعیر  شود تا بتوانند از این محل افزایش سرمایه های خوبی داشته باشند. این اخبار در نهایت به رونق سهام بانکی ها در بورس منجر شده که می تواند به عنوان یک گروه مهم بورسی بر کل بازار نیز تاثیر مثبتی بگذارد.ماه شمار شدن سود بانکی نیز عامل ایجاد رونق در بورس شده، اجرای سیاست های این چنینی در جذب منابع بانکی، سبب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بانک ها و سوق سرمایه در کوتاه مدت به سمت بازار سرمایه خواهد شد.

وی درخصوص دستورالعمل ارزی پتروشیمی ها و تاثیر آن بر سودآوری آنها گفت: شرکت های پتروشیمی به نسبت ارزی که بتوانند در بازار آزاد بفروشند می توانند انتظار سودآوری از فعالیت های صادراتی را داشته باشند.

تحولات بازارهای جهانی و اثر بر بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف درخصوص روند فعلی مسائل اقتصاد جهانی و اثر آن بر بازار سرمایه ایران گفت: بعد از جنگ تجاری آمریکا و چین، اکنون جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا به وجود آمده است. البته درباره جنگ تجاری بین آمریکا و چین به دلیل جلساتی که انجام شده و در حال پیگیری است خوش بینی هایی وجود دارد. توافق این دو قدرت اقتصادی باعث خواهد شد تا قیمت کامودیتی ها و محصولات پایه در دنیا افزایش پیدا کند و به تبع آن بر بازار سرمایه ایران نیز تاثیر بگذارد.

امید قائمی روند آتی بازار سرمایه را به عوامل مختلفی نسبت داد و گفت: شکل گیری روندها در بازارهای جهانی و در بازار سرمایه به میزان زیادی به تغییرات قیمت نفت وابسته است. همچنین تغییرات قیمتی سایر کامودیتی ها نیز بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از سویی در حال حاضر مسائل سیاسی به شدت بر تحولات اقتصادی سایه انداخته است. بر این اساس هر گونه توافق سیاسی بین قدرت های درگیر در جنگ های تجاری به خصوص توافق بین آمریکا و چین می تواند روند قیمت کامودیتی ها را در جهان افزایشی کند.در حالی که اگر این توافق حاصل نشود، روند افزایشی قیمت محصولات پایه و کامودیتی ها نیز متوقف خواهد شد.

وی افزود: با وجود انتظارها برای ایجاد توافقات بین المللی در جنگ های تجاری،محصولات پایه از رشد باز مانده اند و دیر یا زود قیمت آنها از اعداد فعلی تجاوز خواهد کرد و به سمت افزایشی شدن پیش خواهد رفت و به تبع آن نیز رونق را در بازارها شاهد خواهیم بود.

امید قائمی درخصوص تأثیر گزارش های ۹ ماهه بر تصمیم گیری سهامداران گفت: اکنون فعالان بازار سرمایه برای تصمیم سازی ها در انتظار گزارش عملکرد ۹ ماهه شرکت ها هستند که به نظر می رسد حاوی اطلاعات مطلوب و امیدبخشی باشند و تحلیل ها و حرکت های بازار را برای سه ماهه پایان سال ۹۷ شکل دهند و رونق را برای پایان سال در پی داشته باشند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ