کد خبر: ۱۱۴۶۶۴
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

تخلف دامداران در افزایش۱۰ درصدی توزیع شیر و کاهش صادرات
دبیر انجمن صنایع لبنی خبر داد:

تخلف دامداران در افزایش۱۰ درصدی توزیع شیر و کاهش صادرات

دبیر انجمن صنایع لبنی از عرضه ۱۴ قلم از محصولات طبق نرخ مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: توزیع هر کیلو شیر با قیمت ۲۲۰۰ تومان به کارخانه‌ها، بیانگر افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مصوبه اعلامی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا باکری با اشاره به اینکه تمامی کارخانه های لبنی قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار را رعایت می کنند به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگرچه شایعاتی مبنی بر عدم کاهش قیمت ها مطرح است اما از ۲۷ آذر تمامی کارخانه‌ها طبق مصوبه محصولات را به بازار عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ قلم از محصولات طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود، افزود: گروه بازرسی تخلفات سازمان حمایت به طور مداوم از کارخانه‌ها بازدید می‌کند تا تخلفی در قیمت‌های مصوب رخ ندهد. هم اکنون کارخانه لبنی وجود ندارد که نرخ گذاری این ۱۴ قلم محصول را رعایت نکرده باشد. تنها ممکن است قیمت محصولاتی که در بسته بندی‌های خاص یا از لحاظ کیفیت با محصولات قیمت گذاری شده تفاوت دارند، تغییر نکرده باشند.

این فعال صنایع لبنی با اشاره به اینکه دامداران نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در مورد شیرخام را رعایت نمی‌کنند،گفت: با وجود آنکه انجمن‌ها و تشکل‌های دامداران، نرخ مصوب ۲ هزار تومان را پذیرفته و تلاش می‌کنند تولیدکنندگان را متقاعد کنند که آنها با نرخ مصوب محصول را در اختیار کارخانه‌های لبنی قرار دهند، اما دامداران به سبب افزایش قیمت نهاده‌های تولید از اجرای مصوبه سرباز می‌زنند.

باکری گفت:هر کیلو شیر با نرخ ۲۲۰۰ تومان به کارخانه‌های لبنی توزیع می‌شود که بیانگر افزایش ۱۰ درصدی قیمت نسبت به مصوبه ستاد تنظیم بازار است. مابقی کالا‌ها که مشمول نرخ گذاری نیستند، طبق بخشنامه و دستورالعمل کالا‌های تولید داخل عرضه می‌شوند.تمامی کارخانه‌ها ملزم هستند قیمت محصولات را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند تا پس از محاسبه نرخ برحسب قواعد قیمت گذاری کالا‌های تولید داخل، مورد بررسی و کنترل قرار گیرند.

وی با اشاره به کاهش صادرات محصولات لبنی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: براساس آمار هشت ماهه گمرک، ۲۸۱ هزار و ۱۴۳ تن محصولات لبنی به بازار‌های هدف صادر شد که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل به سبب نوسان نرخ ارز ۱۳ درصد رشد و از نظر وزنی ۱۷ تا ۱۸درصد کاهش داشته است. سال گذشته ۴۸۵ هزار تن محصولات لبنی به بازار‌های هدف صادر شد که با توجه به شرایط کنونی بعید است تا پایان سال به این میزان از صادرات دست یابیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ