کد خبر: ۱۱۴۷۴۵
۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱

نتیجه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران بورس و پیش بینی روند کلی بازار
پورابراهیمی اعلام کرد:

نتیجه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران بورس و پیش بینی روند کلی بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام نتیجه جلسه با مدیران بورس ، پیش بینی کرد بازار سهام تا پایان سال روند طبیعی را طی کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی درباره جزئیات دیدار شنبه گذشته اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس سازمان بورس و برخی مدیران بورس ها با اشاره به ارایه گزارشی از عملکرد بورس ها و اعلام محدودیت ها، مشکلات و مطالبات بازار سرمایه به سنا  گفت: حل مشکلات بازار سرمایه از طریق خانه ملت یکی از مباحث این دیدار بود و همکاران در مجلس نیز مسائلی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد مجلس، بازار سرمایه و دولت با تعاملی بیش از گذشته به دغدغه‌ های متولیان بازار سرمایه پاسخ دهند و مشکلات را برطرف کنند. اولین توافق این بود که پیشنهاد مدیران ارشد بازار سرمایه در خصوص اصلاح قوانین و مقررات یا ایجاد قانون جدید ظرف یک ماه آینده به کمیسیون اقتصادی مجلس ارایه شود تا در قالب طرح ارتقای نظام بازار سرمایه پیگیری شود.

این نماینده مجلس افزود: راه اندازی بورس ارز توسط بانک مرکزی و پوشش ابزارهای مشتقه با کمک بازار سرمایه، استفاده از ساختارهای موجود و ظرفیت بورس در راه اندازی ساز و کار مالی ایران - اروپا (SPV) گزارش های حسابرسی، ایجاد مراکز تخصصی آموزشی با هدف ارتقا سواد مالی گروه سنی کودک و نوجوان، استمرار عرضه نفت در بورس انرژی، تقویت بورس کالا و اصلاح قوانین انتشار صورت‌های مالی و سهام عدالت از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

پورابراهیمی با بیان اینکه به رغم اقدامات مثبت، کمیسیون اقتصادی مجلس همچنان به دنبال ارتقای شفافیت در بازارسرمایه است، ادامه داد: بورس طی ماه های گذشته تحت تاثیر ریسک های بیرونی قرار گرفت و مهمترین مسائل موثر بر بازار تحریم و نوسانات نرخ ارز بود اما در حال حاضر از این موارد عبور کرده و به نظر می رسد بازار تا پایان سال روند طبیعی را طی کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ