کد خبر: ۱۱۴۷۵۳
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱

نکته جالب همتی این روزهای بازار ارز و بازگشت ده ها میلیارد دلار !

نکته جالب همتی این روزهای بازار ارز و بازگشت ده ها میلیارد دلار !

رییس کل بانک مرکزی با اعلام نکته جالب این روزهای بازار ارز، از بازگشت تدریجی درآمدهای جدید نفتی در کنار ده ها میلیارد دلار منابع نزد بانک های خارجی به چرخه تجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام اعلام کرد: بعد از چین، کره جنوبی، هند و ترکیه، ژاپن نیز فرایند واردات نفت از ایران را آغاز کرد. به تدریج درآمدهای جدید نفتی در کنار ده ها میلیارد دلار منابع فعال بانک مرکزی نزد بانک های خارجی که پشتیبان قوی و مطمئن تجارت ایران است به چرخه تجاری وارد می شود. صادرات غیر نفتی نیز با تفاهم هایی که صادرکنندگان با بانک مرکزی انجام می دهند به تدریج در خدمت واردات قرار می گیرد.

داخل کشور ذخائر بسیار مطلوب ارز به صورت اسکناس در حدی است که نیازهای واقعی مردم را بطور کامل تامین می کند. عوامل مختلفی در داخل و خارج  مایوس از تاثیر گذاری در عرضه و تقاضا تلاش می کنند با ایجاد جو روانی و دادن پالس های منفی بازار را  تحت تاثیر قرار دهند.

نکته جالب در مورد این روزهای بازار ارز، کم رمق بودن تقاضا در صرافی ها و نرخ سازی واسطه ها در فضای مجازی بانک مرکزی جور سمت تقاضا را نیز می کشد!

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ