کد خبر: ۱۱۴۷۵۷
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱

خریداران شرکت بورسی، المهدی و هرمزال به دادگاه انقلاب معرفی شوند
نماینده مجلس:

خریداران شرکت بورسی، المهدی و هرمزال به دادگاه انقلاب معرفی شوند

یک نماینده مجلس گفت: سازمان بازرسی باید هر چه سریع‌تر خریداران شرکت بورسی ایرالکو ، آلومینیوم المهدی و هرمزال را به دادگاه انقلاب و سازمان تعزیرات معرفی کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، نادر قاضی‌پور با اشاره به لغو قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال به خانه ملت گفت: زمانی که آلومینیوم المهدی در مجلس نهم واگذار شد، نمایندگان به موضوع واگذاری ورود کرده و از وزیر اقتصاد در این باره سوال کردند.

وی با بیان اینکه 4 نفر از نمایندگان دوره نهم مجلس به دلیل واگذاری غیراصولی آلومینیوم المهدی به دادگاه شکایت کردند، افزود: براساس این شکایت و در مرحله نخست 480 میلیارد تومان به ارزش آلومینیوم المهدی و هرمزال اضافه کرده و از خریدار دریافت کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه چند هزار تن مواد اولیه تولیدشده که متعلق به دولت بوده همچنان در اختیار خریدار آلومینیوم المهدی و هرمزال است، ادامه داد: کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس و ارسال پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی به قوه قضاییه را تصویب کرده که منتظر بررسی و تصویب این گزارش در صحن علنی است.

قاضی‌پور در رابطه با تحقیق و تفحص از واگذاری ایرالکو نیز گفت: کمیسیون اقتصادی تاکنون تحقیق و تفحص ایرالکو را بررسی نکرده که امیدوارم سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: در اوضاع آشفته اقتصادی که باید تحریم ها دور زده شود عده ای به دنبال توقف تولید آلومینیوم در کشور هستند تا دوباره صاحب کارخانه شوند. لذا سازمان بازرسی باید هر چه سریعتر تشکیل پرونده داده و خریدار را به دادگاه انقلاب و سازمان تعزیرات حکومتی معرفی کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ