کد خبر: ۱۱۴۷۷۸
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱

دو دلیل برای ثبت بیشترین قیمت نفت در سال ۲۰۱۹

دو دلیل برای ثبت بیشترین قیمت نفت در سال ۲۰۱۹

قیمت نفت به دو دلیل کاهش تولید اوپک و افزایش بی سابقه فعالیت های پالایشگاهی چین در سال گذشته به بیشترین رقم در سال جاری رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، چین فعالیت های پالایشگاهی رو به رشدی را در سال گذشته اعلام کرد تا بهای نفت به بیشترین رقم در سال جاری میلادی برسد. 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز به ۶۳ دلار رسید که بیشترین رقم از ابتدای سال ۲۰۱۹ است. قیمت نفت خام آمریکا نیز با ۲۵ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۵۴ دلار و ۵ سنت رسید. این اولین بار در سال جاری میلادی است که قیمت نفت خام آمریکا به بیشتر از ۵۴ دلار رسیده است.  

بنابر اعلام تحلیلگران ، علت رشد قیمت نفت دو عامل کاهش تولید اوپک و ارقام منتشره اداره ملی آمار چین مبنی بر افزایش فعالیت پالایشگاه های نفت در سال ۲۰۱۸ و رقم بی سابقه ۶۰۳.۵۷ میلیون تن معادل ۱۲.۱۲ میلیون بشکه است که ۶.۸ درصد بیشتر از یک سال گذشته است. 

افزایش تقاضا نفت چین درحالی است که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ ضعیف ترین رشد را در طی ۲۸ سال اخیر داشت و از ۶.۸ درصد سال ۲۰۱۷ به ۶.۶ درصد رسید.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ